Spotkało mnie dzisiaj coś przykrego i postanowiłem przestrzec wszystkich (szczególnie posiadaczy silników 2.4D5 bo nie wiem jak w innych) żeby nie lekceważyli pozornie błahej sprawy jaką jest pasek klinowy. Nie zdążyłem go jeszcze wymienić po kupnie i dzisiaj mi pękł. Przy kole pasowym wału przedostał się pod osłoną do rozrządu i efekt jest taki, że mam silnik do naprawy. Jak pojechałem pytać na szrot o silnik to facet mi powiedział, że zna dokładnie taki sam przypadek i to też w v70 więc nie jest to przypadek jeden na milion. Pozdrawiam
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy
U mnie pasek prawdopodobnie rozcięła rolka od wspomagania bo rowki były poszczerbione. Ten układ rolek jest taki, że jak pasek pęka to lubi go wciągnąć w rozrząd. Radze zainwestować stówkę w pasek klinowy
Rorząd, pasek klinowy i silnik kolizyjny - pytanie
Witam
Dziś pękł mi pasek klinowy (V70 D5 2004) i podobno dostał się gdzieś do rozrządu i podobno silnik jest co najmniej do remontu lub wymiany .
Mam pytanie czy jest możliwie naprawienie takiego uszkodzenia przy sensownych kosztach - tzn czy rzeczywiście silnik może być poważnie zniszczony czy jest to raczej kwestia kilkunastu godzin przy silniku ?
Inne pytanie to czy każdy diesel jest tzw. kolizyjny czy są produkowane silniki które przy takim uszkodzeniu wymagają tylko wymiany paska ?
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy
rpok niestety prawie kazdy diesel wymaga uważnej eksploatacji w tym zakresie. Opisana przez Ciebie awaria najczęściej kończy się tak poważnym rozbiciem silnika, że tańsza może być wymiana na inny używany. Współczesne silniki mają bardzo małą odległość tłoka do czoła komory spalania i otwierające się zawory muszą mijać się z tłokiem. Kiedy pęknie pasek rozrządu tłok wali w zawór i następuje sajgon. W najlepszym wypadku wygnie się zawór ale naogół peka równiez korbowód a czesto wychodzi bokiem przebijajac blok silnika. Aby się przed tym ustrzec trzeba pilnować okresu wymiany rozrządu a także mieć dobrego mechanika, który własciwie ustawi napięcie paska a także wymieniając rozrząd wymieni równocześnie pozostałe elementy osprzętu. Jesli na siłę chcesz zaoszczędzić na kosztach i pozostawisz np starą rolkę to ona po czasie uszkodzi pasek. Z tego również powodu np. nie powinno się zapalać samochodu "na pych". Przykro mi, że musiałeś się o tym przekonać w tak dramatyczny sposób. _________________ Pozdrawiam
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy
dzięki Qroofka.
Pasek rozrządu podobno przeskoczył jedynie po tym jak resztki paska klinowego się do niego dostały, ale to pewnie wystarczyło do rozsynchronizowania rozrządu .
W sumie w Volvo V70 według instrukcji ten pasek klinowy powinien być wymieniany co 160 000 km a mój przebieg to 130 000 i robiony przegląd w ASO w Krakowie regularnie co 20 000 km a ostatni przegląd 8 000 km temu. Jednym słowem nie powinno to się stać, a na przeglądzie powinni zobaczyć że coś jest nie tak z paskiem i rolkami. Co prawda miałem wymieniane rolki przez piszczenie które gdzieś tam się pojawiało ale było to przy ok 60 000 km (3,5 roku temu). Zastanawiam się nad jakimiś krokami nawet prawnymi wobec ASO ze względu na tą awarię
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy
Z pewnością warto o to zawalczyć bo auto jak na Volvo to nówka. Skoro było pod regularną kontrolą ASO to taka sytuacja nie ma prawa się zdarzyć. Oni za to ponoszą odpowiedzialność. _________________ Pozdrawiam
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy
Tomspl,co Ci sie wtedy sypnelo,jak wkrecil ci sie pasek od osprzętu w rozrzad?ja mam to samo,narazie nic nie wiadomo,glowica i zawory na oko cale,idzie do szlifierza na prześwietlanie.widzialeś glowicę po rozebraniu,jak to wyglądało/
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Duży problem przez pasek klinowy
U mnie się skończyło na wielkim strachu, jechałem bardzo powoli i kiedy pasek pękł i się wkręcił samochód od razu zgasł. Mechanik sprawdził wszystko, założył nowe paski, powiedział, że niezły ze mnie fuksiarz i jeżdżę dalej bez problemów. Tobie życzę tego samego i pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.