Witam szanownych kolegów.
Jestem szczęśliwym użytkownikiem VOLVO S40 1.9 TD rok prod. 1997, jednak od pewnego czasu zauważyłem niepokojące objawy Podczas przyspieszania od prędkości 90 km/h w górę zaczyna telepać budą. Problem znika w momencie puszczenia pedału gazu. Nic złego się nie dzieje podzczas hamowania silnikiem lub równomiernej jazdy, jak również podczas przyspieszania, ale dopóki nie osiągnie prędkości 90 km/h. Byłem po radę u kilku mechaniorów lecz żaden nie potrafił powiedzieć mi nic mądrego. Problem ten jest tak wkurzający, że już przestałem jeżdzić z prękością powyżej 90 km/h.
APELUJE DO WSZYSTKICH LUDZI O DOBRYM SERCU O POMOC
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Kolego sprawdz przegóby na 99% gdyby były to poduszki to by trzęsło nim cały czas.
Otóż właśnie jesteś w błędzie kolego twierdząc w ten sposób. Moje twierdzenia opieram na własnymi i dwóch znajomych doświadczeniu.
Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie sprawdzić przeguby. Niemniej jednak zużyty przegub daje inne oznaki. Pozdr _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Kolego sprawdz przegóby na 99% gdyby były to poduszki to by trzęsło nim cały czas.
Otóż właśnie jesteś w błędzie kolego twierdząc w ten sposób. Moje twierdzenia opieram na własnymi i dwóch znajomych doświadczeniu.
Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie sprawdzić przeguby. Niemniej jednak zużyty przegub daje inne oznaki. Pozdr
Witam
Ja tez obstawialbym ze winne sa przeguby (prawdopodobnie "wewnetrzne" - tj te od strony skrzyni biegow) . Uszkodzone .. a nawet zupelnie zerwane poduszki dawaly by szarpniecia przy ruszaniu lub przy hamowaniu silnikiem.
Taka dyskusja na temat mojego problemu bardzo mnie cieszy. Wracając natomiast do tematu, odwiedziłem kilka warsztatów i wielu mechaników obstawiało również poduszki silników. Jeden natomiast zachował się zadziwjająco. Od razu po opisaniu przeze mnie objawów (bez żadnych sugestii z mojej strony) oświadczył, że wie co to jest. Nie chciał mi wskazać usterki bo bał się, że nie przyjadę do niego z naprawą. Powiedział tylko, że pewnie inni obstawiali poduszki silnika, a to nie jest to. Wszedł pod auto, wsadził rękę w okolice skrzyni i powiedział, że miał rację.
Mając na uwadze powyższe oraz wasze wypowiedzi sprawdziłem osobiście i wyczułem luz na wewnętrznym przegubie prawej półosi. Niestety brak możliwości kupna nowego przegubu - tylko kompletna półoś za 700 PLN . Wylukałem używany oryginał za 300 PLN i chyba się zdecyduję. Ciekawe czy objawy ustąpią.
Witam wszystkich ponownie po dłuuugiej nieobecności. Sory, że długo się nie odzywałem ale miałem trochę innych problemów.
Nawiązując jednak do tematu Volvo zostało naprawione i przyczyną drgań przy przyspieszaniu był:
ZUŻYTY PRZEGUB WEWNĘTRZNY NA PRAWEJ PÓŁOSI - ten od strony skrzyni biegów. Koszt naprawy (oryginalna używka + wymiana) 370 PLN.
Pozdrawiam.
juz zakonczone ale jeszcze sie wypowiem. ja jezdzac m spinterem mialem to samo tylko w przedziale od 70-100 trzeslo tak jak mialby sie za chwile rozpasc. oblecialem wszystkie warsztaty i nie wiedzieli co to jest az wkoncu natrafilem na kolesia ktory zrobil usmiech i powiedzial OPONY. tak tez bylo okazalo sie ze jedna z opon na tyle byla wybulona. po wymianie wszystko ustalo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.