Witam
Niedawno kupiłem volvo v70 2,4 D5 z 2001 r. Kilka dni temu pokazał mi sie komunikat po niemicku "motor wart erforderl" Sprawdzając ze słownikiem wyszło ,ze auto wymaga serwisu. Niech mnie ktoś poprawi jeśli sie myle. Ta wiadomść pokzuje mi sie zawsze po pierwszym odpaleniu po nocy. Dodatkowo silnik szarpie,pracuje niestabilnie i jest wyraźnie osłabiony.Na niskich obrotach czuć zwiększone wibracje. Czy przyczyną mogło być to ,ze przypadkowo zalałem ON z domieszką (7%) bio? Gdzie mam szukać przyczyny?
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: VOLVO V70 2,4 D5, 2002, CHRYSLER GRANDVOYAGER 2,5CRD 2002r, FIAT DUCATO 2,5D, FORD TRANSIT 2,4D 2002r.
Piwa: 4/4
Wysłany: Sob 03 Kwi 2010, 20:36
Temat postu:
Kasowanie serwisu
Spróbuj wykonać niżej opisane czynności, nie sądzę, by przyczyna była w paliwie.
Kasowanie serwisu VOLVO V70
Kasowanie inspekcji odbywa się następująco:
Wyłącznik zapłonu obrócić w położenie 1
Nacisnąć i przytrzymać przycisk zerowania X licznika okresowe
Włączyć zapłon
Nacisnąć przycisk i przytrzymać przez 10 sekund. Wskazanie terminu przeglądu miga.
Przycisk zerowania X zwolnić w ciągu 5 sekund. Sygnał dźwiękowy oznacza, że cofnięcie zostało wykonane prawidłowo i wskazanie terminu przeglądu gaśnie.
Jeżeli przycisk zerowania nie zostanie naciśnięty w ciągu 5 sekund, nie nastąpi cofnięcie wskazania terminu przeglądu, jednak wskazanie zgaśnie
(X przycisk po lewej stronie licznika)
Podaję numer tel. magika , który bardzo szybko i dość tanio wgrywa jęz.polski do Volva. Gość mieszka w Radomiu ale możliwa jest usługa za pomocą wysyłki. Jeśli zdecydujesz się na wysłanie zegarów ( deski rozdzielczej ) po wyjęciu nie włączaj zapłonu bo konieczne będzie kasowanie błędów min. poduszki i innych. Tel: 0601233858 lub 0506139188.
Czyli chodzi tylko o wykasowanie inspekcji i z silnikiem wszystko ok? Czy ta inspekcja wyskakuje zawsze zanim ją wykasujemy ? Tak jak juz pisalem wczesniej ten komunikat pokazuje sie tylko przy pierwszym rozruchu silnika po nocy. Dzisiaj np tego komunikatu nie bylo a temperatura na zewnątrz była około 15 stopni kiedy do niego wsiadlem. Moge bez obaw usunąć inspekcje czy powinienem sprawdzić najpierw silnik ?
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 79 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie Posiadane auto: VOLVO V70 2,4 D5, 2002, CHRYSLER GRANDVOYAGER 2,5CRD 2002r, FIAT DUCATO 2,5D, FORD TRANSIT 2,4D 2002r.
Piwa: 4/4
Wysłany: Pon 05 Kwi 2010, 14:59
Temat postu:
Re:
Nie jestem w stania zagwarantować , że z silnikiem wszystko O.K., jeśli komputer jest sprawny i po wykasowaniu serwisu nadal będziesz miał kłopoty z pracą silnika, wymień paliwo a jeśli to też nie pomoże, zgłoś się do dobrego mechanika. Silniki D5 są bardzo odporne lecz jeśli Twoja V-ka ma dość duży przebieg, można szukać winy we wtryskach. Ja mam przebieg 283000, przy 260000 wymieniony był kpl. rozrząd i wszystko gra.
Witam.
Sprawa rozwiązana. Przyczyną był przypadkowo wlany biodiesel. Pomógł preparat czyszczący układ paliwowy "liqui moly". Na drugi dzień komunikat nie pojawił sie a silnik pracuje dużo lepiej. Temat można usunąć lub zostawić ku przestrodze. dzięki i pozdr
jestem załamany i odgrzewam ten temat bo troche sie pospieszyłem z tą radością .... komunikat nadal sie pojawia a co gorsze. W trakcie przyspieszania przy predkości ponad 140 km/h zaczyna szarpać. Puszczam lekko noge z gazu i sie uspokaja ale przy kazdym dodaniu gazu znowu sie dławi. W momencie kiedy silnik zaczyna szarpać a ja nie ujme mu gazu tylko dodam więcej pojawia sie pomarańczowy trójkąt ostrzagawczy i komunikat po niemiecku, ktory informuje o potrzebie natychmiastowego sprawdzenia silnika. Wraz z pojawieniem sie komunikatu odłącza sie turbo. Zatrzymuje auto, gasze na chwile silnik i jade dalej juz bez komunikatu i włączonym turbo. sygestii słyszałem juz kilka na temat tego problemu. Byłem nawet w polsce u dwoch mechaników ale żaden przy pomocy swoich komputerów nic nie znalazl. Bede bardzo wdzięczny za pomoc. Czy można jakos samemu dojść co to jest ? Jak zdobyć taki program serwisowy i kabel ? pozdrawiam
Witam
Miałem podobne objawy jak kupiłem auto, ale mu przeszło po pierwszej dłuższej trasie jaką wykonałem. Przyczyną prawdopodobnie była zanieczyszczona turbina ponieważ przed sprzedażą auta mój poprzednik czyścił ją i ponadto wymienił jakiś mały zaworek przy niej (niestety nie wiem dokładnie jaki), ale średnia prędkość poprzedniego właściciela to ok. 30km/h więc myślę że poprostu się "zamulił". Nie jest to precyzyjna pomoc ale może cię jakoś nakieruje i pomoże w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam Tomek
zaraz po kupnie tego nie mialem. Tydzien od zakupu zrobiłem trase 1000km a do dzisiaj już 5 razy 1000. Jest coraz gorzej ... na poczatku dławił sie przy 180 a teraz 140.( tylko w momentach kiedy do tej prędkości dochodze w miare energicznie). o tym ,ze mógł być zanieczyszczony to wiem. Ratuje sie różnymi płynami czyszczącymi układ i leje tylko Diesel Ultimate. O zaworku przy turbinie słyszalem i postaram sie go wymienic jak tylko bede miał okazje. Wolałbym wiedzieć czy to napewno to bo nie chce marnować czasu na szukanie. dzieki za podpowiedzi
jakis czas temu oglądałe TVN TURBO i był tam podobny problem poruszony, a mianowicie gość zatankował przez pomyłke swoje volvo z d5 biodieslem i silnik odmówił posłuszeństwa. Jak sie później okazalo padły wtryski a sprawca był biodiesel. Silniki volvo D5 sa bardzo dobre i niezawodne ale maja czuły punkt a jest nim paliwo
Jak użyłeś już płynu czyszczącego wtryski to po przejechaniu pierwszego baku powinno przestać kopcić a silnik powinien zacząć pracować normalnie o ile to były wtryski.
Jesli szarpie to raczej podawanie mieszanki - zrobiłbym diagnostykę pompki w dowolnym lepszym serwisie diesla. "Brudne" paliwo i eksperymenty z chemią mogą też wykończyć przepływomierz warto sprawdzić.
Mialem podobny problem w mojej V70. Po gwaltownym dodaniu gazu jadąc w trasie mój łosiek przechofził w tryb awaryjny, do tego pomarańczowy trójkąt na liczniku i komunikat.
Na każdym komputerze 0 błedów, nawet jak swiecił sie trójkąt na zegarach. Pomogła prosta sprawa wymiany filtra paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.