Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgilinkitapetyopinie
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj 

( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
       Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S60 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martinez-twins

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: volvo s60 2001 2,4 170KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Kwi 2010, 23:50
Temat postu:

Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Witam. Jestem posiadaczem s60 2001 2.4 170KM 5cyl. bez turbo. Kiedy kupiłem go w czerwcu tamtego roku zachowywał się cudownie. Na benzynie zbierał się pięknie i pięknie pożerał paliwo więc postanowiłem założyć sekwencję(wiem ze to morderstwo i to w volvo:,ale życie cóż..). gostek skasował mnie 5200 trudno. samochód na lpg nawet mnie zaskoczył pozytywnie. Po 15000tys zrobiłem przegląd instalacji bo szarpało mnie na gazie a na benzynie skakały obroty na jałowym.sprawdził komputerem i mówił że to nie wina instalacji ze gdzieś powietrze pobiera. wymienił mi filtr wyczyścił wtryski gazu i było ok. Na benzynie natomiast bez zmian z obrotami a przy tym podczas jazdy na benzynie pokazywał inf na lewym wyświetlaczu z czerwonym trójkątem, że mam niezwłocznie zatrzymać samochód i wyłączyć silnik ze cos z temperaturą. wyświetlenie trwało o dziwo parę chwil czasem sekund podczas jazdy przy 120- 160km/h:)potem znikało a czasem po uruchomieniu auta w zimę. Obroty nadal świrowały.Wymieniłem olej na 0w30 i w przeciągu 10000tys km Postanowiłem wymienić cały rozrząd z Pompą wody, rolki, pasek, by mieć pewność jeśli nie znam prawdziwego przebiegu i historii tego auta bo było sprowadzone z Austrii...obroty ustabilizowały sie troszkę. Pojechałem na komputer do stacji boscha by wykasować i sprawdzić jakieś błędy bo kontrolka sevice paliła mi się na pomarańczowo w praw dolnym wyswietlaczu. Podpiołem mechanik skasował service powiedział ze był kręcony na pewno,powiedział ze sonda mi niedługo padnie ta przed katalizatorem przez ten gaz i ze coś w kolektorze ssącym zamało ciś. czy coś nie pamietam no iże jakis cylinder coś nie pali. Otworzył mi drzwi od kierowcy kazał polżyć rękę na drzwiach i poczuć jak nierówno pracuje i skasował mnie na 120zl kazał mi zapytac mechanika który mi wymieniał rozrząd czy go wymieniał zastosował blokady bo jak nie to bedzie mi komp wariował i sypał się. Miesiąc nawet ponad tak jeździłem sobie aż tu nagle po uruchomieniu silnika i ruszaniu na benz zaczynałem odczuwać lekkie szarpnięcia na 2bieg,3,... w zasadzie między 1000obr. a 2500 tyś. obr. potem uczucie przepchania rury jak to sie mówi i poszło ale gdy tylko przełączał się na LPG było idealnie. Zaczęła pokazywć się pomarańczowa kontrolka silnika po prawej stronie chyba emisja spalin w układzie wydechowym czyli sonda?Pojechałem do mechanika poprosiłem o sonde uniwersalną by wymienił i wymienił mi za katalizatorem z orginału denzo na Magnet mireli 1v co okazało się po sprawdzeniu na komputerze że to ta pierwsza nie pracuje a ta z tyłu wymieniona ledwo zipie bo trzeba tam inna 5v. Stan jazdy na benzynie pogorszył się szarpie mocno pomiedzy 1000 a 2500.spadek mocy. na gazie ok choć dziwnie głośny ten silnik się zrobił albo juz wariuje.cały czas pali się lampka sondy.Kupiłem 2 sondy uniwersalne denzo 13ohm i 6 ohm i nie wiem ktora gdzie ale to nieważne gdyż podjechałem do elektromechanika a on mi na to ze to nie wina sondy tylko na jego oko to coś z temperaturą ktorą wzbudzającą sonde do pracy i ze sonda może sie oczyścić sama.ratunku. nie mam już sił i kasy na diagnostykę.mam te sondy po 350 za szt. jesli sie okaże ze to nie one to padne i jeszcze nie znam tu żadnego fachowca który ma pojecie a nie zerżnie mnie na kasę (obecnie Warszawa za tydz Kraków za2 Elbląg). Ratunku kocham to złotko ale czuje ze nie stać mnie chyba na nie jak tak dalej pójdzie. Dzięki za wysłuchanie mojego orędzia może jest tam troche niejasności w sprawach tech i co po czym nastąpiło ale jestem laikiem w tych sprawach opisałem co zapamiętałem. Pozdrawiam i proszę o rady...
_________________
Dziękuje i Pozdrawiam
Powrót do góry
valdi0707

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 133
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czechowice-Dziedzice
Posiadane auto: Opel Astra G 1.8 16V(X18XE1) Sportive '98
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 16 Kwi 2010, 22:48
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Falowanie obrotów po założeniu gazu to norma, mało które auto nie dotyka ten problem. Z tego co piszesz wynika że silnik jest w miarę dobry, bo gdyby był w nim problem to by było źle na gazie i na benzynie. Ja bym raczej poszukał czegoś w osprzęcie. Może pompa paliwa jest zatarta i daje za małe ciśnienie, albo wtryskiwacze się zapiekły. Jest dużo możliwości, nawet głupi czujnik powietrza może robić niezły zamęt.
Powrót do góry
martinez-twins

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: volvo s60 2001 2,4 170KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 16 Kwi 2010, 23:29
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Dzięki za poświęcony czas:)Sprawdzałem barometrem ciśnienie na pompie i wychodzi że jest ok 4 barów i mechanik mówił ze może też być coś z odprowadzeniem z tej pompy, że zasysa dobrze słabo oddaje czy coś i że może przepływomierz albo przepustnica? Jak myślisz? skupić tam swoją uwagę u mechanika i co mam zrobić z sondą wymienić jakąś tą z przodu czyli przed katalizatorem? czy ma to sens? bo na kompie pokazało takie komunikaty:

-Ogrzewanie sondy lamb. za katalizatorem;zwarcie do plusa zasilania/masy lub przerwa w obwodzie
-nieciągły

-Ogrzewanie sondy lamb. przed katalizatorem;zwarcie do plusa zasilania/masy lub przerwa w obwodzie
-nieciągły

-uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1- cylinder4
-nieciągły

-wypadanie zapłonu na więcej niż jeden cylindrze
-nieciągły

Po skasowaniu błędów pozostał ten o sondzie z przed katalizatora.
czy coś to może zbliżyć do diagnozy usterki:)?
Z góry dziękuję jeszcze raz.
_________________
Dziękuje i Pozdrawiam
Powrót do góry
valdi0707

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 133
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czechowice-Dziedzice
Posiadane auto: Opel Astra G 1.8 16V(X18XE1) Sportive '98
Piwa: 13/0
Wysłany: Pią 16 Kwi 2010, 23:39
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Jak już masz te sondy to je wymień, jeśli to nie pomoże to ja bym zwrócił uwagę na ten wtryskiwacz i wypadanie z zapłonu, bo mógł ci rozrząd o jeden ząbek przeskoczyć i już nie będzie pasował.
Powrót do góry
martinez-twins

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: volvo s60 2001 2,4 170KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 17 Kwi 2010, 00:17
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Dobra będę w przyszłym tygodniu brał się za niego i jak coś będę wiedział to napiszę kolejne wypracowanie i będziemy razem:) walczyć. Jeszcze raz dzięki. pozdrawiam.
_________________
Dziękuje i Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 17 Kwi 2010, 00:17
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
martinez-twins

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: volvo s60 2001 2,4 170KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 22 Kwi 2010, 14:06
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Byłem i okazało się ze cewki nie stykały we wtryskiwaczach i jeździłem na 3 cylindrach:) a sonda nadal do wymiany.
_________________
Dziękuje i Pozdrawiam
Powrót do góry
damianmielec

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mielec
Posiadane auto: XC70 2.5T 2002
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 22 Kwi 2010, 16:49
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


sonda przed katalizatorem ok 1050zł, oryginalna Volvo, za uniwersalne nawet sie nie bierz, to już lepiej na uszkodzonej chodzi, wiem z własnego doświadczenia, kupiłem sonde Boscha za 230 a za tydzień sprzedałem na allegro za 100 jako używaną chociaż przejechałem na niej 50km.
dodam że warto tego tysiaka wydać Cool
Powrót do góry
martinez-twins

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: volvo s60 2001 2,4 170KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Kwi 2010, 22:08
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


No i stało się to znaczy nic się nie stało za sprawą mechaników serwisantów pogwarancyjnych volvo. To że coś było nie tak z wtykami to tylko kropla w morzu bo to nic k...nie dało. nadal mam problem z brakiem mocy na benzynie wciskam pedał gazu do dechy a tu nic zero. no i jeszcze sam gazuje na jałowym do 2000 potem 1500 i normalnie wraca.jest jeszcze gorzej za 400zl:(((. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania wciskam sprzęgło rerdukcja czasem luz i hamulec i wtedy obroty też skaczą do trzech razy wroom wroom wroom i spadają do normy. Jeśli chodzi o sondy to za katalizatorem działa tylko na gazie na benzynie stoii a druga przed katalizatorem od silnika nie pracuje. nie stac mnie na oryginał by sprawdzić czy z tego powodu są te problemy więc zamówiłem orginalną z rozbitka mam nadzieje ze nie bedzie zepsuta jak obiecuje sprzedawca. Jesli macie pomysły gdzie oprócz sondy moze leżeć przyczyna czekam na propozycje.dzieki i pozdro
_________________
Dziękuje i Pozdrawiam
Powrót do góry
martinez-twins

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: volvo s60 2001 2,4 170KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Maj 2010, 14:22
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Czekam na używane sondy by sprawdzić czy to jest powodem ponieważ po podłączeniu ponownym pod komputer wyskoczyły takie błędy. P0037,P0031 dotyczy sond.
_________________
Dziękuje i Pozdrawiam
Powrót do góry
martinez-twins

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: volvo s60 2001 2,4 170KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Maj 2010, 22:42
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


założyłem używane sondy elektromechanik podłączył i zniwelował zwarcie gdzieś na kablach i działało na jakiec 3tyś km i znowu wróciłoSad czyli nowe sondy ?
_________________
Dziękuje i Pozdrawiam
Powrót do góry
kstolar

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Olsztyn
Posiadane auto: Volvo V70 2,5T LPG 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Lip 2010, 20:18
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


martinez-twins napisał:
założyłem używane sondy elektromechanik podłączył i zniwelował zwarcie gdzieś na kablach i działało na jakiec 3tyś km i znowu wróciłoSad czyli nowe sondy ?


Napisz co siędzieje z Twoim autem.
Powrót do góry
gadu-gadu
martinez-twins

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: volvo s60 2001 2,4 170KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Lip 2010, 22:53
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Od momentu założenia wszytko wrociło do normy do pewnego czasu kiedy pojawiła sie kontrolka silnika. spalanie powiększyło się i na kompie pokazuje błąd P0133- oxygen circuit slow response(Bank 1 sensor1)- ale w porównaniu do tego co było jest na prawdę spoko. postanowiłem na razie nie pakować kolejnej kasy na to by miało lepsze osiągi i moc , jak padną to wtedy zacznę działać. Jeśli będziesz wiedział coś więcej daj znak. może nowe będą jedynym sposobem na takie dolegliwości. pozdrawiam.
_________________
Dziękuje i Pozdrawiam
Powrót do góry
MB125

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sochaczew
Posiadane auto: s60 2.0T 2002r
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 07 Lis 2011, 20:47
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Witam,
Sorka ze odgrzewam temat, ale nie chciałem zakładać nowego tematu.
Mój problem jest następujący: otóż zapala mi się błąd P0134 (brak aktywności sondy 1) ale zapala się tylko wtedy gdy np. pokonam jakieś 50 km ze stalą prędkością zgaszę samochód i ponownie go odpalę. Po podpięciu pod kompa i skasowaniu błędu a ze do pracy mam 20 km to mogę jeździć cały miesiąc i nic.
Na zapalonym check-u silnik pracuje normalnie, może czasem jak dojeżdżam do skrzyżowania to obroty spadają trochę niżej i zaraz się podnoszą.
Czy to jest wina sondy, czy może czegoś innego?
Może ktoś miał podobny problem?
Pozdr
Powrót do góry
wielki_elektronik

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 142
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa/Tomaszów Maz.
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 140KM 2000r
Piwa: 7/1
Wysłany: Pią 11 Lis 2011, 22:49
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Najczęstszą przyczyną spadku obrotów na biegu jałowym jest brudna przepustnica. U mnie cały czas na wyświetlaczu widoczny jest błąd od drugiej sondy i pali się kontrolka CHECK ENGINE.
Z przygasaniem samochodu na wolnych obrotach też miałem problem ale wyczyszczenie przepustnicy zupełnie go wyeliminowało. Teraz wolne obroty są stabilne mimo iż mam instalację LPG. Spalanie jest w normie (w trasie LPG 7,5 - 9,5l /100km w zależności od ciężaru buta). Błąd natomiast od drugiej sondy jest spowodowany zużytym katalizatorem, który nie spełnia swojej roli. Wymiana sondy nic nie dała, ponieważ błąd po wykasowaniu powraca po kilku kilometrach.
Powrót do góry
gadu-gadu
MB125

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość/region): Sochaczew
Posiadane auto: s60 2.0T 2002r
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 12 Lis 2011, 10:07
Temat postu:

Re: ( Volvo S60 ) Sonda Lamda?? LPG ok. Benzyna Szarpie Spadek Mocy!!!!


Ja jeżdżę tylko na benzynie nie mam instalacji LPG, a jeśli chodzi o spadanie obrotów to tylko na zapalonym check-u (i przypomnę ze tylko czasami się tak dzieje), gdy wykasuje błąd motor chodzi bez zarzutów.
Czy sonda przy długiej pracy zaczyna przerywać sygnał, czy to coś innego?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo S60 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo S60 »

Opinie o samochodach Volvo S60 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System