XC90 automat,diesel 2004rok.Podczas dużego skrętu piszczą przednie koła,a na piasku widać gołym okiem jak wypycha koło na zewnątrz(tak jakby był zbieżny).podczas jazdy na wprost wszystko jest OK.Kontrol zbieżności w warsztacie wyszła idealnie.Wszystkie opony mają jednakowy bieżnik.Czy ktoś może orientuje się co jest tego powodem.Z góry dziękuje za odpowiedź.
Witam. Mam identyczny problem, jak Ty z oponami. Opony piszą przy pełnym skręcie, koło wychodzi za samochód i jakoś dziwnie sie zachowuje. Do tego przy pełnym skręcie nie odbija kierownica. Geometria ok. Jeżeli uporałeś się ze swoim problemem, to bardzo proszę o poradę. Pozdrawiam
Witam. Kupiłem kilka tygodni temu xc90 i mam podobny problem. Autko kupiłem od znajomej. Dowiedziałem sie, że było przerysowane z prawj strony w szczególności felgi. Pojechałem ustawić zbieżność na porządnym sprzęcie komputerowym. Okazało się, że mechanik który naprawiał zawieszenie z prawe strony nie zamontował tulejki metalowej do prawej przedniej gumy belki zawieszenia. Nie wiem jaka to miała byc tuleja i zamontowałem w moim warsztacie z iveca. Zawieszenie przesuneło się o około 5mm z prawej strony do przodu. Pojechałem na sprawdzenie kątów i zbiezności i okazało się że wszystkie parametry mieszczą się w normie. Autko lepiej sie prowadzi kierownica wróca do jazdy na wprost. Dodam, ze z lewej strony tuleja ma otwór który umożliwia przestawienia całej belki lub tzw. kołyski do przodu lub do tyłu. Sprawdzcie odległosci w porządnym warsztacie na sprzęcie komputerowym kół względem siebie.
Witam. Mam ten sam problem z piszczeniem opon przy skręcie. Dodatkowo podczas pobytu na południu europy, przy wysokich temperaturach opony piszczą nawet przy najmniejszym i delikatnym hamowaniu. Gdyby ktoś znalazł rozwiązanie problemu, bardzo proszę o informację.
Możliwe iż macie naderwane (osłabione) tuleje na wachaczach przednich i w czasie pomiaru jest wszystko ok . a pod obciązeniem koła inaczej się ustawiają. Zakładając że dane do geometri prawidłowe.
Jest to możliwe. Kolega mechanik też przypuszcza, że mogą być to tuleje. Mówił, że to coś w kształcie cukierka, tak się nawet potocznie mówi o tych tulejach. Czy ktoś to wymieniał u siebie i ma poprawę ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo XC60 & XC90 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.