witam!!!
niedawno kupilem uszkodzone xc 90 i powoli zabieram sie do roboty uszkodzony byl lekko tylny bok i zastanawiam sie nad wymiana amortyzatorow. w sklepie otrzymalem info ze mam samopoziomujace sie amortyzatory, z tym ze nie widze zadnego polaczenia z dodatkowa pompa ktora by je miala regulowac . w kabinie zero przyciskow od zawieszenia. trudno mi zapytac bylego wlasciciela bo samochod z aukcji. jesli ktos moglby mi wyjasnic jaka jest roznica wizualna miedzy tymi dwoma rodzajami bylbym bardzo wdzieczny.
ps. mieszkam w uk a tam w sklepie nie potrafia dobrac przewodu hamulcowego od innej marki mimo tego ze jest identyczny, wiec nie moge liczyc na pomoc z ich strony
Witam
Amortyzatory samopoziomujace sa prawie dwa razy grobsze od zwyklych , do tego samopoziomujace maja mieszki na szczelnie chroniace tloczyska amortyzatorow (zwykle amortyzatory maja tylko cylindryczna "tube" z twardego plastiku.
Amortyzatory samopoziomujace stosowane w XC90 nie maja zadnych przewodow ani wezy . Amortyzatory te sa "samodzielne" i jednoczesnie b.skuteczne (jak chodzi o utrzymywanie tylu auta na odpowiedniej wysokosci) , ich wada jest niewatpliwie wysoka cena.
a wiesz moze jak bardzo czule sa te amortyzatory na uszkodzenia bo jeszcze sie nie bralem do rozbebeszki zawieszenia i trudno mi ocenic stan. z drugiej strony nie chcialbym pozostawiac samochodu na tydzien w rozsypce i czekac w sklepie na amortyzatory. no i co by bylo gdybym sprobowal wstawic zwykle zamiast samopoziomujacych. z gory dzieki za odpowiedz
a wiesz moze jak bardzo czule sa te amortyzatory na uszkodzenia bo jeszcze sie nie bralem do rozbebeszki zawieszenia i trudno mi ocenic stan. z drugiej strony nie chcialbym pozostawiac samochodu na tydzien w rozsypce i czekac w sklepie na amortyzatory. no i co by bylo gdybym sprobowal wstawic zwykle zamiast samopoziomujacych. z gory dzieki za odpowiedz
Witam
Zamiana samopoziomujacych na zwykle mozna zrobic ale jednoczesnie trzeba zalozyc twardsze sprezyny (od auta bez samopoziomowania) i inne poduszki mocujace amortyzatory. Wymiana samych amortyzatorow (na "zwykle") sprawi ze tyl samochodu bedzie "opadniety" i bedzie wygladal jak w przeladowanym samochodzie.
Jesli amortyzatory nie maja widocznych uszkodzen ani wyciekow mozna by zaryzykowac ponowne ich zamontowanie. Mozna tez sprawdzic czy amortyzator jest "twardy" - to znaczy czy tloczysko daje sie wcisnac (w amortyzatorach samopoziomujacych montowanych w volvach sprawny amortyzator jest tak twardy ze nie da sie go wcisnac naciskajac z sila 20 ...czy 30 kg.
dzieki za pomoc dzisiaj rozbebralem zawieszenie i szczesliwie amortyzator caly. swoja droga to bardzo ciekawe rozwiazania stosuje volvo jesli chodzi nawet o mocowania zawieszenia. po uderzonej prawa strona tylna belka mam jeden wachacz do wymiany no i dwa tylne wsporniki od zbieznosci. caly impet wziely na siebie..... sruby mocujace ktore wszystkie musze wymienic ale lepsze to nic wymiana calego zawieszenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo XC60 & XC90 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.