Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pwiciarz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 10:09
Temat postu:

Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Witam serdecznie!
Kilka dni temu kupiłem samochód volvo v70 z 2002 roku 2,4 litra diesel (d5 silnik). Samochód przejechał bez problemu 300 km. No i to byłoby na tyle miłych wiadomości. Od tego czasu zaczęły się problemy. Pierwszą usterką była cieknąca pompa wspomagania. Po regeneracji i wymianie oleju wszystko wóciło do normy.
Niestety zauważyłem, ze po zapaleniu silnika po nocy przez około 20-30 sekund wydobywają się stuki z komory silnika, poźniej zanikają. Okazało się że zaraz po rozruchu rolka napinacza paska klinowego"szarpie" tak jakby coś ją blokowało.
Zdecyzdowałem się pojechać na następny dzień do mechanika, jednak nie zdążyłem. Następne zaplenie silnika i przejechanie około 500 metrów zakończyło się zerwaniem paska klinowego (nie w całości, zerwał się zewnętrzny rowek). Po sciągnięciu paska próbowałem zapalić samochód. Po kiklu próbach udało się uruchomić silnika ale nie pracował on równo (dźwięk jak w traktoirze), zgsiłem i poprosiłem znajomego aby wziął mnie na hol.
Prosze o informacje doświadczonych forumowiczów, co mogło być przyczyną tego stanu rzeczy. Zaznaczam, ze poprzedni własciciel twierdził że wymienił pasek rozrządu około 50 000 km temu (pasek rozrządu jest cały). Obecnie autko ma przejechane 185 000.
Z góry dziękuje za pomoc w tej sprawie.
Powrót do góry
darek190377

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Volvo V70 II 2,5 TDI 2000 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 13:32
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Mogę tylko Ci podpowiedzieć, żebyś zapomniał o wszystkim co Ci mówił poprzedni właściciel i zdecydował się na szybką wymianę paska rozrządu. I nie chcę odzierać Cię ze złudzeń ale nie wierzę by 8 letni samochód, szczególnie diesel miał przejechane niecałe 200 000 km. Confused
Powrót do góry
pwiciarz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 14:06
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Wielkie dzięki za odpowiedź. Nie nie mam złudzeń, żyjemy w Polsce.
W innym kraju jest to karalne i nikomu nie opłaca się tego robić.
Pasek rozrządu się nie zerwał ale mimo to i tak go wymienię (pewnie razem z pompą wodną), bo na pewno jest przestawiony. Samochód od 2006 jest w Polsce (wcześniej Niemcy) i jestem drugim właścicielem. Pytanie tylko jest takie, co mogło być przyczyną takiej usterki?. Obawiam się najgorszego.

Stan wizualny auta wskazuje na niewielki przebieg, samochód ma skórzaną tapicerkę i z jej oceny wydaje mi się że przebieg nie jest mocno naciągany, chociaż zgadzam się, że to zbyt piękne, żeby było prawdziwe.
Powrót do góry
stepek88

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 225
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlasie Z-ów
Posiadane auto: Volvo S60 D5 CR 04
Piwa: 12/2
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 19:00
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


pwiciarz napisał:
Wielkie dzięki za odpowiedź. Nie nie mam złudzeń, żyjemy w Polsce.
W innym kraju jest to karalne i nikomu nie opłaca się tego robić.
Pasek rozrządu się nie zerwał ale mimo to i tak go wymienię (pewnie razem z pompą wodną), bo na pewno jest przestawiony. Samochód od 2006 jest w Polsce (wcześniej Niemcy) i jestem drugim właścicielem. Pytanie tylko jest takie, co mogło być przyczyną takiej usterki?. Obawiam się najgorszego.

Stan wizualny auta wskazuje na niewielki przebieg, samochód ma skórzaną tapicerkę i z jej oceny wydaje mi się że przebieg nie jest mocno naciągany, chociaż zgadzam się, że to zbyt piękne, żeby było prawdziwe.


To moze i ja wtrace swoje 3 grosze pewnie masz przebieg ok 500 tys wiec nie dziw się ze sie sypie i zapewne bedzie bardziej lub mniej.
u mnie z 2004 roku mam 280 tys z czego niemiec przez 2 lata najezdził prawie 200 tys Very Happy
skóra przy 280 u mnie wyglada praktycznie jak nowa a ogladałem auto które miało ponad 400 i wcale nie wygladało duzo gorzej(skora troche wyslizgana)
Wymien rozrzad bo nie wiadomo co kto i kiedy w tym aucie wymieniał a przebieg jak juz wspomniałem w najlepszym wypadku na 2 koła pozdrawiam.
Powrót do góry
pwiciarz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 19:32
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Słuchajcie, rozumiem, może przebieg jest duży. Proszę Was jednak o nie odchodzenie od tematu. Zależy mi na poradzie, co mogło być przyczyną zerwania nowego paska klinowego (oczywiście napinacz też wymieniłem).
Pisałem wcześniej, że na zimnym silniku przez kilkanaście sekund napinacz "podskakiwał", tak jakby coś blokowało. Bardzo proszę o rade w tej sprawie.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 19:32
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
stepek88

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 225
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlasie Z-ów
Posiadane auto: Volvo S60 D5 CR 04
Piwa: 12/2
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 20:40
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


moze ktoras rolka jest zuzyta i dlatego blokuje wymien oba paski zarowno rozrzadu z rolkami jak i pasek klinowy z rolkami jest jeszcze sprawa alternatora wydaje mi sie ze jest tam kołko sprzegłowe a ono tez sie zuzywa moze ono robi zamieszanie sprawdz , a i jeszcze koło gumowo-metalowe te na wale (na samym dole ono moze sie rozwarstwiac moze ono jest zuzyte i robi zamieszanie i na to bym stawiał w pierwszej kolejnosci bo przebieg najwyrazniej spory pozdrawiam
Powrót do góry
Krako

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 171
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość
Posiadane auto: VOLVO 850 GLT 2,4l 20v; S70 T5; 2 x VOLVO XC70 2,4 l TURBO
Piwa: 13/2
Wysłany: Czw 27 Maj 2010, 14:47
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Rwanie paska na krawędzi może być spowodowane dodatkowo krzywym napinaczem.
Powrót do góry
gadu-gadu
pwiciarz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 04 Cze 2010, 23:13
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Witam Ponownie!
Udało mi się już ustalić następujące rzeczy. Zerwanie paska klinowego (nadal nie wiem co było przyczyną) spowodowało przesunięcie (przeskoczenie) rozrządu o dwa zęby. Po demontażu rozrządu okazało się, że jest on mocno zużyty ( nie rozumiem ludzi, którzy nie kogą powiedzieć prawdy podczas sprzedaży auta). Mechanik ustawił rozrząd i założył pasek klinowy. Samochód zapalił, ale działał jak traktor no i oczywiście nie miał mocy.
Wychodzi wiec na to, że niestety na wymianie rozrządu i paska się nie skończy. Po niedzieli mechanik rozbierze silnik, i zobaczy jak wyglądają zawory. Prawdopodobnie są pogięte. Oczywiście wiąże się to z demontażem głowicy. Poinformuję wszystkich, co będzie dalej. Zgodnie z Waszą sugestią sprawdzimy koła pasowe. Pozdrawiam i dzięki za wsparcie.
Powrót do góry
pwiciarz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 22:23
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Witam Ponownie. No i stało się najgorsze. Po rozebraniu silnika okazało się, że głowica jest pęknięta a zawory w strasznym stanie. Niesamowite co może narobić jeden pasek klinowy w takim samochodzie. Nie pozostaje mi nic innego jak poprosić Was o pomoc. Już boje się, jak do mnie dzwoni mechanik. Kompletna głowica to koszt około 2500 PLN, silnik 4000. Problem w tym, że nadal nie mam pewności co do przebiegu stanu technicznego tych części. Proszę Was o rade w jaki sposób załatwić ten temat. Na pewno będzie to kosztowało ale wolałbym mieć części z dobrego źródła. W sprawie nieuczciwego sprzedawcy podjąłem decyzję o zgłoszeniu faktu na Policji i wszczęciu postępowania. Były właściciel nie poczuwa się do odpowiedzialności. Z góry dziękuję za wszystkie rady.
Powrót do góry
Jaroooo

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO 850 2.3 TURBO 225kM VOLVO V70 2.3 TURBO 250kM
Piwa: 25/3
Wysłany: Wto 08 Cze 2010, 21:43
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


pwiciarz napisał:
Witam Ponownie. No i stało się najgorsze. Po rozebraniu silnika okazało się, że głowica jest pęknięta a zawory w strasznym stanie. Niesamowite co może narobić jeden pasek klinowy w takim samochodzie. Nie pozostaje mi nic innego jak poprosić Was o pomoc. Już boje się, jak do mnie dzwoni mechanik. Kompletna głowica to koszt około 2500 PLN, silnik 4000. Problem w tym, że nadal nie mam pewności co do przebiegu stanu technicznego tych części. Proszę Was o rade w jaki sposób załatwić ten temat. Na pewno będzie to kosztowało ale wolałbym mieć części z dobrego źródła. W sprawie nieuczciwego sprzedawcy podjąłem decyzję o zgłoszeniu faktu na Policji i wszczęciu postępowania. Były właściciel nie poczuwa się do odpowiedzialności. Z góry dziękuję za wszystkie rady.


trudno ci coś doradzić kupując drugi silnik nie będziesz wiedział w jakim jest stanie dopóki go nie zamontujesz jeśli mechanik stwierdzi że dół silnika jest ok to ja bym robił głowicę lub kupił drugą pozdrawiam
Powrót do góry
pwiciarz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 08 Cze 2010, 21:47
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Dzięki za radę, niestety nie mogę robić głowicy, prawie wszystkie gniazda sa popękane. Regenerowana z gwarancją kosztuje około 2500 i chyba nic tańszego nie wymyśle.
Pozdrawiam
Powrót do góry
pwiciarz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 17 Cze 2010, 08:01
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Witam wszystkich. No i mamy około 3 tygodni po usterce.
Myślę, ze jestem wam dłużny drobne podsumowanie.
Po 1 samochód nadal na warsztacie. Jak do tej pory poniosłem następujące koszty:
1. Zakup regenerowanej głowicy kompletnej (z opcją oddania starej) wraz z uszczelką oraz uszczelką pod kolektor - 3050 PLN
2. Zakup śrub do głowicy 12 szt (M12x1,75) - 180PLN - nie uwierzycie ale obdzwoniłem pół Polski aby te śruby znaleźć. Nie miałem pojęcia że jest z nimi aż tak krucho.
3. Kompletny pasek rozrządu z pompą wodną, rolką napinającą i prowadzącą - 650PLN
4. Pasek wieloklinowy z napinaczem - ok 300 PLN
5. Regeneracja pompy wspomagania kierownicy: 250 PLN
Jak na razie usterka kosztowała mnie około 4430 PLN Do tego dojdzie jeszcze koszt filtra, oleju i pewnie jakieś drobne rzeczy no i robocizna mechanika, myślę, ze 1000 jak nic.

No i najważniejsze, mam WIELKĄ NADZIEJĘ, że to już wszystko i będzie można po niedzieli odebrać samochód. Oczywiście biorąc pod uwagę Wasze sugestie przy składaniu osprzętu pasków zwrócimy uwagę na koła pasowe i inne sprawy.
A tak na marginesie: wg diagnozy mechanika samochód ma przejechane ponad 400 tyś km (a nie jak wynika z licznika 185 tyś)

Postanowiłem porozmawiać w tej kwestii z prawnikiem i okazało się, ze samo podkręcanie liczników nie jest karalne, ale już nie poinformowanie kupującego o tym fakcie tak. U mnie sprawa jest o tyle prosta, ze auto kupiłem od pierwszego właściciela w Polsce (po przez komis). Już poczyniłem pewne kroki aby dogadać się z tym Panem (chciałem, żeby powiedział mi prawdę o stanie technicznym samochodu). Ponieważ nie udało się dogadać, zamierzam dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Gardzę oszustwem, a mam wrażenie że poprzedni właściciel zrobił wszystko żeby ukryć stan techniczny samochodu i tym samym zraził mnie do marki, która jeszcze jakiś czas temu była moim marzeniem. Pozdrawiam.
Powrót do góry
darek190377

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Volvo V70 II 2,5 TDI 2000 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Cze 2010, 09:11
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Napisz jak sie sprawa skończy, ciekawy jestem co zwojujesz i powodzenia zycze.
Powrót do góry
pwiciarz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 26 Cze 2010, 20:56
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Witam, myślę i mam nadzieje, że to podsumowanie mojego postu.
Samochód mam od 3 dni. Już jest sprawny i jak na razie nic się nie dzieje.
Ze skrzyni słychać stłumiony szum, mimo wymiany oleju. Mechanik stwierdził, że jest już zużyta. A wiec pewnie wcześniej czy później będzie trzeba regenerować. Przebieg faktyczny auta to ponad 450000km. Koledzy piszący powyżej mięli rację.
Miałem jeszcze przygodę z alternatorem. Padł na trasie. Holowanie i koszt wymiany na regenerowany 950 PLN.
Podsumowując: koszty całkowite to około 7500 PLN.
Wniosek, ostatni raz kupuję samochód w komisie. Radzę to także wszystkim tym, którzy mają zamiar kupić samochód. Na szczegóły odpowiem na maila lub telefonicznie. Pozdrawiam serdecznie i dziękuje wszystkim za wsparcie.
PS. Sprawa w sądzie w sprawie nieuczciwego sprzedawcy została założona, czekam na termin rozprawy.
Powrót do góry
Qroofka

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: V70 2,5TD
Piwa: 3/3
Wysłany: Pon 05 Lip 2010, 18:17
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Serdecznie współczuję kłopotów. Rozumiem rozterki, które przechodziłeś bo VOLVO to naprawdę dobra marka tylko nieuczciwość ludzka nie zna granic.
Życzę pomyślnego rozstrzygnięcia w sądzie i proszę daj znać o wynikach.
Sam kupiłem podobne auto dwa miesiące wcześniej. Szukałem długo i również objechałem kilka komisów oraz ofert prywatnych. W końcu kupiłem poprzez ogłoszenie z ALLEGRO. Przejechalem 13 tys, w tym kilka wyjazdów za granicę, m.in. Chorwacja. Auto sprawuje się bez zastrzeżeń.
A tak na marginesie włąśnie w tym okresie odkryłem w okolicy Wrocławia kilka paściarskich egzemplarzy oferowanych przez sprzedających.
Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


Volvo

XC90

111 111

2010r.

73 000 km

łódzkie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System