Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pwiciarz

Debiutant



Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 10:09
Temat postu:

Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Witam serdecznie!
Kilka dni temu kupiłem samochód volvo v70 z 2002 roku 2,4 litra diesel (d5 silnik). Samochód przejechał bez problemu 300 km. No i to byłoby na tyle miłych wiadomości. Od tego czasu zaczęły się problemy. Pierwszą usterką była cieknąca pompa wspomagania. Po regeneracji i wymianie oleju wszystko wóciło do normy.
Niestety zauważyłem, ze po zapaleniu silnika po nocy przez około 20-30 sekund wydobywają się stuki z komory silnika, poźniej zanikają. Okazało się że zaraz po rozruchu rolka napinacza paska klinowego"szarpie" tak jakby coś ją blokowało.
Zdecyzdowałem się pojechać na następny dzień do mechanika, jednak nie zdążyłem. Następne zaplenie silnika i przejechanie około 500 metrów zakończyło się zerwaniem paska klinowego (nie w całości, zerwał się zewnętrzny rowek). Po sciągnięciu paska próbowałem zapalić samochód. Po kiklu próbach udało się uruchomić silnika ale nie pracował on równo (dźwięk jak w traktoirze), zgsiłem i poprosiłem znajomego aby wziął mnie na hol.
Prosze o informacje doświadczonych forumowiczów, co mogło być przyczyną tego stanu rzeczy. Zaznaczam, ze poprzedni własciciel twierdził że wymienił pasek rozrządu około 50 000 km temu (pasek rozrządu jest cały). Obecnie autko ma przejechane 185 000.
Z góry dziękuje za pomoc w tej sprawie.
Powrót do góry
darek190377

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: Volvo V70 II 2,5 TDI 2000 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 13:32
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Mogę tylko Ci podpowiedzieć, żebyś zapomniał o wszystkim co Ci mówił poprzedni właściciel i zdecydował się na szybką wymianę paska rozrządu. I nie chcę odzierać Cię ze złudzeń ale nie wierzę by 8 letni samochód, szczególnie diesel miał przejechane niecałe 200 000 km. Confused
Powrót do góry
pwiciarz

Debiutant



Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 14:06
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Wielkie dzięki za odpowiedź. Nie nie mam złudzeń, żyjemy w Polsce.
W innym kraju jest to karalne i nikomu nie opłaca się tego robić.
Pasek rozrządu się nie zerwał ale mimo to i tak go wymienię (pewnie razem z pompą wodną), bo na pewno jest przestawiony. Samochód od 2006 jest w Polsce (wcześniej Niemcy) i jestem drugim właścicielem. Pytanie tylko jest takie, co mogło być przyczyną takiej usterki?. Obawiam się najgorszego.

Stan wizualny auta wskazuje na niewielki przebieg, samochód ma skórzaną tapicerkę i z jej oceny wydaje mi się że przebieg nie jest mocno naciągany, chociaż zgadzam się, że to zbyt piękne, żeby było prawdziwe.
Powrót do góry
stepek88

Stały Bywalec



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 225
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlasie Z-ów
Posiadane auto: Volvo S60 D5 CR 04
Piwa: 12/2
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 19:00
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


pwiciarz napisał:
Wielkie dzięki za odpowiedź. Nie nie mam złudzeń, żyjemy w Polsce.
W innym kraju jest to karalne i nikomu nie opłaca się tego robić.
Pasek rozrządu się nie zerwał ale mimo to i tak go wymienię (pewnie razem z pompą wodną), bo na pewno jest przestawiony. Samochód od 2006 jest w Polsce (wcześniej Niemcy) i jestem drugim właścicielem. Pytanie tylko jest takie, co mogło być przyczyną takiej usterki?. Obawiam się najgorszego.

Stan wizualny auta wskazuje na niewielki przebieg, samochód ma skórzaną tapicerkę i z jej oceny wydaje mi się że przebieg nie jest mocno naciągany, chociaż zgadzam się, że to zbyt piękne, żeby było prawdziwe.


To moze i ja wtrace swoje 3 grosze pewnie masz przebieg ok 500 tys wiec nie dziw się ze sie sypie i zapewne bedzie bardziej lub mniej.
u mnie z 2004 roku mam 280 tys z czego niemiec przez 2 lata najezdził prawie 200 tys Very Happy
skóra przy 280 u mnie wyglada praktycznie jak nowa a ogladałem auto które miało ponad 400 i wcale nie wygladało duzo gorzej(skora troche wyslizgana)
Wymien rozrzad bo nie wiadomo co kto i kiedy w tym aucie wymieniał a przebieg jak juz wspomniałem w najlepszym wypadku na 2 koła pozdrawiam.
Powrót do góry
pwiciarz

Debiutant



Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 19:32
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Słuchajcie, rozumiem, może przebieg jest duży. Proszę Was jednak o nie odchodzenie od tematu. Zależy mi na poradzie, co mogło być przyczyną zerwania nowego paska klinowego (oczywiście napinacz też wymieniłem).
Pisałem wcześniej, że na zimnym silniku przez kilkanaście sekund napinacz "podskakiwał", tak jakby coś blokowało. Bardzo proszę o rade w tej sprawie.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 19:32
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
stepek88

Stały Bywalec



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 225
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlasie Z-ów
Posiadane auto: Volvo S60 D5 CR 04
Piwa: 12/2
Wysłany: Sro 26 Maj 2010, 20:40
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


moze ktoras rolka jest zuzyta i dlatego blokuje wymien oba paski zarowno rozrzadu z rolkami jak i pasek klinowy z rolkami jest jeszcze sprawa alternatora wydaje mi sie ze jest tam kołko sprzegłowe a ono tez sie zuzywa moze ono robi zamieszanie sprawdz , a i jeszcze koło gumowo-metalowe te na wale (na samym dole ono moze sie rozwarstwiac moze ono jest zuzyte i robi zamieszanie i na to bym stawiał w pierwszej kolejnosci bo przebieg najwyrazniej spory pozdrawiam
Powrót do góry
Krako

Stały Bywalec



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 172
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość
Posiadane auto: VOLVO 850 GLT 2,4l 20v; S70 T5; 2 x VOLVO XC70 2,4 l TURBO
Piwa: 14/2
Wysłany: Czw 27 Maj 2010, 14:47
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Rwanie paska na krawędzi może być spowodowane dodatkowo krzywym napinaczem.
Powrót do góry
gadu-gadu
pwiciarz

Debiutant



Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 04 Cze 2010, 23:13
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Witam Ponownie!
Udało mi się już ustalić następujące rzeczy. Zerwanie paska klinowego (nadal nie wiem co było przyczyną) spowodowało przesunięcie (przeskoczenie) rozrządu o dwa zęby. Po demontażu rozrządu okazało się, że jest on mocno zużyty ( nie rozumiem ludzi, którzy nie kogą powiedzieć prawdy podczas sprzedaży auta). Mechanik ustawił rozrząd i założył pasek klinowy. Samochód zapalił, ale działał jak traktor no i oczywiście nie miał mocy.
Wychodzi wiec na to, że niestety na wymianie rozrządu i paska się nie skończy. Po niedzieli mechanik rozbierze silnik, i zobaczy jak wyglądają zawory. Prawdopodobnie są pogięte. Oczywiście wiąże się to z demontażem głowicy. Poinformuję wszystkich, co będzie dalej. Zgodnie z Waszą sugestią sprawdzimy koła pasowe. Pozdrawiam i dzięki za wsparcie.
Powrót do góry
pwiciarz

Debiutant



Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 07 Cze 2010, 22:23
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


Witam Ponownie. No i stało się najgorsze. Po rozebraniu silnika okazało się, że głowica jest pęknięta a zawory w strasznym stanie. Niesamowite co może narobić jeden pasek klinowy w takim samochodzie. Nie pozostaje mi nic innego jak poprosić Was o pomoc. Już boje się, jak do mnie dzwoni mechanik. Kompletna głowica to koszt około 2500 PLN, silnik 4000. Problem w tym, że nadal nie mam pewności co do przebiegu stanu technicznego tych części. Proszę Was o rade w jaki sposób załatwić ten temat. Na pewno będzie to kosztowało ale wolałbym mieć części z dobrego źródła. W sprawie nieuczciwego sprzedawcy podjąłem decyzję o zgłoszeniu faktu na Policji i wszczęciu postępowania. Były właściciel nie poczuwa się do odpowiedzialności. Z góry dziękuję za wszystkie rady.
Powrót do góry
Jaroooo

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 204
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO 850 2.3 TURBO 225kM VOLVO V70 2.3 TURBO 250kM
Piwa: 25/3
Wysłany: Wto 08 Cze 2010, 21:43
Temat postu:

Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Volvo v70 D5 2002 zerwany pasek wieloklinowy


pwiciarz napisał:
Witam Ponownie. No i stało się najgorsze. Po rozebraniu silnika okazało się, że głowica jest pęknięta a zawory w strasznym stanie. Niesamowite co może narobić jeden pasek klinowy w takim samochodzie. Nie pozostaje mi nic innego jak poprosić Was o pomoc. Już boje się, jak do mnie dzwoni mechanik. Kompletna głowica to koszt około 2500 PLN, silnik 4000. Problem w tym, że nadal nie mam pewności co do przebiegu stanu technicznego tych części. Proszę Was o rade w jaki sposób załatwić ten temat. Na pewno będzie to kosztowało ale wolałbym mieć części z dobrego źródła. W sprawie nieuczciwego sprzedawcy podjąłem decyzję o zgłoszeniu faktu na Policji i wszczęciu postępowania. Były właściciel nie poczuwa się do odpowiedzialności. Z góry dziękuję za wszystkie rady.


trudno ci coś doradzić kupując drugi silnik nie będziesz wiedział w jakim jest stanie dopóki go nie zamontujesz jeśli mechanik stwierdzi że dół silnika jest ok to ja bym robił głowicę lub kupił drugą pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


VolvoXC 70

58 900

2014r.

280 000 km

mazowieckie

VolvoXC 90

39 900

2011r.

322 695 km

pomorskie

VolvoXC 60

144 800

2018r.

130 000 km

śląskie

VolvoXC 90

160 000

2017r.

216 500 km

wielkopolskie

VolvoXC 90

44 900

2007r.

213 783 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System