Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafi77

Czytelnik



Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk
Posiadane auto: VOLVO 850 kombi 2.0 20V turbo
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 11:15
Temat postu:

problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


Witam Szanownych Forumowiczów!
Parę dni temu kupiłem okazyjnie 850-tkę (przebieg 130 tys. na liczniku, ale ma więcej, bo standartowo licznik zepsuty i kilometrów "nie bije". Fura stała ponad rok nieodpalana. Kupiłem nowy akumulator, zalałem nowe paliwo, trochę "pokręciłem" i zaczęła chodzić. Dogrzałem motor, spuściłem stary olej i zauważyłem niewielki wyciek, bardziej może zapocenie w okolicy dołu intercoolera prawa strona, ale ciężko to było stwierdzić na jaką to jest skalę, bo auto długo stało i nie chciałem na starym oleju "garować", żeby dokładnie sprawdzić. Pomyślałem, że pewnie trochę oleju uzbierało się w intercoolerze i trochę wycieka z przewodu i że zaleję gęstszy olej to może coś pomoże. Wlałem Mobil 1 5W/50 rally formula syntetic, w sumie miałem wcześniej już trochę aut na turbince i zawsze byłem zadowolony... Odpaliłem, silnik chodzi jak zegarek, nic nie stuka, turbina ładuje praktycznie do końca skali, auto ma naprawdę niezłą moc, aż niespodziewanie niezłą Smile Zrobiłem ponad 200km, niestety wyciek się powiększył i w dodatku jak mocno pocisnę, a następnie odpuszczę, to pojawia się spora niebieska chmura nawet przez kilka sekund! Raz nawet cisnąłem tak na 1, 2 biegu, później zatrzymałem się i przez kilkanaście sekund dymiła! No i jest też tak, że jak mam już nagrzany motor i na postoju wkręcę go na full to nie puszcza nawet dymka do czasu jak jest na wysokich obrotach, a jak tylko odpuszczę z wysokich na małe obroty to od razu przy zejściu wyziewa chmurę. Cholera, jest niewesoło...
Na dniach będę sprawdzał wszystko po kolei, ale może ktoś miał podobne problemy i może coś poradzić? Może ktoś się orientuje jakie powinno być w niej ciśnienie na garach? Za wszelką pomoc z góry dzięki, może to mi dużo ułatwić przy ustalaniu usterki.
Pozdrawiam!


Ostatnio zmieniony przez Rafi77 dnia Nie 30 Maj 2010, 21:46, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
leiden

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 2302
Skąd jesteś (miejscowość / region): /Holandia
Posiadane auto: RenaultTwingo 2.Twingo3 . Yamacha
Piwa: 187/12
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 12:39
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


Niestety czeka cię regeneracja turbo.Olej z interkulera musisz wylać i dobrze umyć .Na pewno ma luz na ośce turbiny Laughing
_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Rafi77

Czytelnik



Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk
Posiadane auto: VOLVO 850 kombi 2.0 20V turbo
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 13:07
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


Dzięki, ale mam trochę wątpliwości... Miałem wcześniej kilka aut z zajechanymi turbinami i zawsze objawiało się to także spadkiem mocy, a tu auto hasa bardzo dobrze! No ale oczywiście to też sprawdzę...
Powrót do góry
pepsi-p4

Dyskutant



Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śzczecin
Posiadane auto: Peugeot 607 2,,7 HDI
Piwa: 3/0
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 13:52
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


na mój nos to albo uszczelniacze zaworowe albo zastane pierścionki
Ciśnienie sprężania w stanie normalnym 11-13 bar
Powrót do góry
skype status
dj_sopel

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 297
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: volvo 850GLT 2.5L+LPG 20V automat
Piwa: 22/2
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 20:30
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


tak sadze Pepsi ze z jedna rzecza masz racje z tymi uszczelniaczami na zaworach ale prawdopodobniej poszła ci uszczela pod głowica i spala olej sprawdz moze czy ci nie ubywa go z komory silnika
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 20:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Rafi77

Czytelnik



Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk
Posiadane auto: VOLVO 850 kombi 2.0 20V turbo
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 21:04
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


Na pewno będzie ubywać olej, bo spala go i cieknie, ale to jeszcze nie dowód, że przez uszczelkę. To raczej rzadkość, częściej dmucha kompresja w zbiorniczek płynu lub płyn dostaje się do oleju. Ja obstawiam właśnie raczej turbinę albo zapieczone pierścienie, no ale zobaczymy... Uszczelniacze mają podobny objaw, ale chmura dymu jest naprawdę duża i wyciek też niemały. Trochę wątpię, aby mogło aż tyle oleju przez uszczelniacze "napompować", no ale może przez czas długiego postoju całkiem "zdrętwiały" no i kto wie...

Ostatnio zmieniony przez Rafi77 dnia Pon 31 Maj 2010, 23:31, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
baton208
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 1345
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lanckorona/Małopolska; Oensingen/Szwajcaria
Posiadane auto: Volvo xc90 T6, Renault Espace 2.0 dCI
Piwa: 100/15
Wysłany: Nie 30 Maj 2010, 21:18
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


Mój również dymi na niebiesko, ale w innej konfiguracji. Generalnie konkluzja jest taka że jak dymi przy wolnych obrotach to turbo, a jak przy wysokich to uszczelniacze. U mnie puszcza dymka jak mu przygazuje, jak stoi to ani chmurki. Także jak ruszam np. ze świateł to jest niezły "czad" za mną, a po krótkiej chwilce czyściutko. W czasie jazdy i przy redukcjach też bezchmurkowo.
Aha. Też "chłepce" olej. Podobno te silniki nawet w pełni sprawne lubią oleum:D
_________________
Było: VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Powrót do góry
Rafi77

Czytelnik



Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk
Posiadane auto: VOLVO 850 kombi 2.0 20V turbo
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 31 Maj 2010, 23:36
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


Jeszcze kilka dni będę testował, dziś zrobiłem ponad 100km i najdziwniejsze jest jeszcze to, że czasem potrafi przez nawet kilkanaście km nie puścić ani dymka, a czasem praktycznie za każdym razem przy szybkim odjęciu gazu wali chmura.
Powrót do góry
Rafi77

Czytelnik



Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk
Posiadane auto: VOLVO 850 kombi 2.0 20V turbo
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 28 Sie 2010, 20:58
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


Problemów ciąg dalszy...
Zawiozłem auto na regenerację turbiny, sprawdzili, że niby puszczała olej i ciężko chodziła. Odebrałem auto, przez kilka dni wszystko super chodziło, turbo ładowało jakieś 2mm więcej na wskaźniku i czuć było, że auto ma jakieś 10% więcej mocy. Kopcenie ustało. Wymieniłem jeszcze uszczelniacze na wałkach rozrządu i korek wlewu oleju, bo tamtędy też olej podciekał.
W sumie zrobiłem około 70km, trochę mu pogarowałem i niestety znów zobaczyłem niebieskie chmury przy odjęciu nogi z gazu przy zmianie biegów. Po kilku minutach auto zaczęło cały czas tak kopcić, że nie było mnie widać!
Przyjechali goście od regeneracji na drugi dzień, odpalili zimne auto, nie dymi, no to mówią, że nie jest źle! Pochodziło kilka minut i już powoli zaczęło kopcić, wzięli na hol i w warsztacie wyjęli turbo. Powiedzieli, że było pełno oleju na ssaniu, ale wrzucili na maszynę turbinę i jest szczelna! Nie potrafili powiedzieć skąd wziął się tam olej! Sprawdzili odmę, dmuchając od strony turbiny, ma przejście na dekiel od zaworów. Powiedzieli, że może dlatego tak się dzieje, bo silnik trochę dmucha jak np. odkręci się korek wlewu oleju. Moim zdaniem przedmuchy są niewielkie- nie widać spalin, silnik chodzi równiutko i ma takiego buta, że masakra! Mają jeszcze wysłać turbinę do Garretta, żeby zrobili ekspertyzę.
Sam już nie wiem co mam o tym myśleć! Może ma ktoś jakieś pomysły?
Powrót do góry
Leslaw

Czytelnik



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): sieradz
Posiadane auto: volvo 850 T5 2.0 turbo 1994
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 12 Wrz 2010, 13:44
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


Rafi mam ten sam problem co ty czy mógłbyś napisać jak zakończyła się twoja historia. Nadmieniam że turbo już zrobiłem
Powrót do góry
gadu-gadu
tacho

Czytelnik



Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: volvo 850 T5 20v
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 06 Paź 2010, 22:37
Temat postu:

problemy z silnikiem


Wydaje mi się że najpierw powinieneś zmienić olej na półsyntetyk .
Powrót do góry
Leslaw

Czytelnik



Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): sieradz
Posiadane auto: volvo 850 T5 2.0 turbo 1994
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 14 Paź 2010, 15:58
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko


po około 1 mc turbo znów bierze olej mimo użytkowania tak jak być powinno chyba jest źle zrobiona daje na gwarancję
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.


Volvo

V60

69 900

2014r.

47 000 km

wielkopolskie

Volvo

V50

14 999

2006r.

260 000 km

wielkopolskie

Volvo

S60

18 800

2004r.

242 550 km

lubelskie

Volvo

V50

14 200

2006r.

240 500 km

lubelskie

Volvo

V50

16 900

2007r.

163 700 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System