problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko
Witam Szanownych Forumowiczów!
Parę dni temu kupiłem okazyjnie 850-tkę (przebieg 130 tys. na liczniku, ale ma więcej, bo standartowo licznik zepsuty i kilometrów "nie bije". Fura stała ponad rok nieodpalana. Kupiłem nowy akumulator, zalałem nowe paliwo, trochę "pokręciłem" i zaczęła chodzić. Dogrzałem motor, spuściłem stary olej i zauważyłem niewielki wyciek, bardziej może zapocenie w okolicy dołu intercoolera prawa strona, ale ciężko to było stwierdzić na jaką to jest skalę, bo auto długo stało i nie chciałem na starym oleju "garować", żeby dokładnie sprawdzić. Pomyślałem, że pewnie trochę oleju uzbierało się w intercoolerze i trochę wycieka z przewodu i że zaleję gęstszy olej to może coś pomoże. Wlałem Mobil 1 5W/50 rally formula syntetic, w sumie miałem wcześniej już trochę aut na turbince i zawsze byłem zadowolony... Odpaliłem, silnik chodzi jak zegarek, nic nie stuka, turbina ładuje praktycznie do końca skali, auto ma naprawdę niezłą moc, aż niespodziewanie niezłą Zrobiłem ponad 200km, niestety wyciek się powiększył i w dodatku jak mocno pocisnę, a następnie odpuszczę, to pojawia się spora niebieska chmura nawet przez kilka sekund! Raz nawet cisnąłem tak na 1, 2 biegu, później zatrzymałem się i przez kilkanaście sekund dymiła! No i jest też tak, że jak mam już nagrzany motor i na postoju wkręcę go na full to nie puszcza nawet dymka do czasu jak jest na wysokich obrotach, a jak tylko odpuszczę z wysokich na małe obroty to od razu przy zejściu wyziewa chmurę. Cholera, jest niewesoło...
Na dniach będę sprawdzał wszystko po kolei, ale może ktoś miał podobne problemy i może coś poradzić? Może ktoś się orientuje jakie powinno być w niej ciśnienie na garach? Za wszelką pomoc z góry dzięki, może to mi dużo ułatwić przy ustalaniu usterki.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Rafi77 dnia Nie 30 Maj 2010, 21:46, w całości zmieniany 2 razy
Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko
Dzięki, ale mam trochę wątpliwości... Miałem wcześniej kilka aut z zajechanymi turbinami i zawsze objawiało się to także spadkiem mocy, a tu auto hasa bardzo dobrze! No ale oczywiście to też sprawdzę...
Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko
tak sadze Pepsi ze z jedna rzecza masz racje z tymi uszczelniaczami na zaworach ale prawdopodobniej poszła ci uszczela pod głowica i spala olej sprawdz moze czy ci nie ubywa go z komory silnika
Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko
Na pewno będzie ubywać olej, bo spala go i cieknie, ale to jeszcze nie dowód, że przez uszczelkę. To raczej rzadkość, częściej dmucha kompresja w zbiorniczek płynu lub płyn dostaje się do oleju. Ja obstawiam właśnie raczej turbinę albo zapieczone pierścienie, no ale zobaczymy... Uszczelniacze mają podobny objaw, ale chmura dymu jest naprawdę duża i wyciek też niemały. Trochę wątpię, aby mogło aż tyle oleju przez uszczelniacze "napompować", no ale może przez czas długiego postoju całkiem "zdrętwiały" no i kto wie...
Ostatnio zmieniony przez Rafi77 dnia Pon 31 Maj 2010, 23:31, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko
Mój również dymi na niebiesko, ale w innej konfiguracji. Generalnie konkluzja jest taka że jak dymi przy wolnych obrotach to turbo, a jak przy wysokich to uszczelniacze. U mnie puszcza dymka jak mu przygazuje, jak stoi to ani chmurki. Także jak ruszam np. ze świateł to jest niezły "czad" za mną, a po krótkiej chwilce czyściutko. W czasie jazdy i przy redukcjach też bezchmurkowo.
Aha. Też "chłepce" olej. Podobno te silniki nawet w pełni sprawne lubią oleum:D _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko
Jeszcze kilka dni będę testował, dziś zrobiłem ponad 100km i najdziwniejsze jest jeszcze to, że czasem potrafi przez nawet kilkanaście km nie puścić ani dymka, a czasem praktycznie za każdym razem przy szybkim odjęciu gazu wali chmura.
Re: ( Volvo 850 ) problemy z silnikiem 2.0 20V turbo 210KM- dymi na niebiesko
Problemów ciąg dalszy...
Zawiozłem auto na regenerację turbiny, sprawdzili, że niby puszczała olej i ciężko chodziła. Odebrałem auto, przez kilka dni wszystko super chodziło, turbo ładowało jakieś 2mm więcej na wskaźniku i czuć było, że auto ma jakieś 10% więcej mocy. Kopcenie ustało. Wymieniłem jeszcze uszczelniacze na wałkach rozrządu i korek wlewu oleju, bo tamtędy też olej podciekał.
W sumie zrobiłem około 70km, trochę mu pogarowałem i niestety znów zobaczyłem niebieskie chmury przy odjęciu nogi z gazu przy zmianie biegów. Po kilku minutach auto zaczęło cały czas tak kopcić, że nie było mnie widać!
Przyjechali goście od regeneracji na drugi dzień, odpalili zimne auto, nie dymi, no to mówią, że nie jest źle! Pochodziło kilka minut i już powoli zaczęło kopcić, wzięli na hol i w warsztacie wyjęli turbo. Powiedzieli, że było pełno oleju na ssaniu, ale wrzucili na maszynę turbinę i jest szczelna! Nie potrafili powiedzieć skąd wziął się tam olej! Sprawdzili odmę, dmuchając od strony turbiny, ma przejście na dekiel od zaworów. Powiedzieli, że może dlatego tak się dzieje, bo silnik trochę dmucha jak np. odkręci się korek wlewu oleju. Moim zdaniem przedmuchy są niewielkie- nie widać spalin, silnik chodzi równiutko i ma takiego buta, że masakra! Mają jeszcze wysłać turbinę do Garretta, żeby zrobili ekspertyzę.
Sam już nie wiem co mam o tym myśleć! Może ma ktoś jakieś pomysły?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.