drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
Witam Szanownych Kolegów z forum!
Jestem posiadaczem volvinki 440 1.9 td z 94 roku, jak dotąd autko paliło mi około 6-6,3 l/100km w cyklu mieszanym. w ubiegłym roku wzrosło do około 7,5l/100km a od ostatniej zimy kopci mi około 10-12 l/100km. W zimie nie robiłem z tego tragedii bo wiadomo, że zimą musi palić więcej, szczególnie na krótkich dystansach, ale mamy juz czerwiec a on dalej tyle samo siorbie. Sprawdziłem auto w kilku miejscach, wycieku nigdzie nie ma, ukad paliwowy jest szczelny, wymienione są wszystkie tarcze i klocki hamulcowe, filtr powietrza, wtryski nie leją (sprawdzone), auto do momentu cofnięcia zapłonu przez "super pompiarza" (około 2 tygodnie temu) nie kopciło na żaden dziwny kolor i normalnie odpalało. Dopiero teraz po tej niby regulacji zapłonu kopci na biało i rzuca silnikiem dopóki się nie da mu gazu, później jest już normalnie ale myślę, że to jest wina właśnie złego i niepotrzebnego przestawienia zapłonu. Byłem u kilku mechaników i wszyscy rozkładają ręcę i odsyłają do pompiarzy, z kolei pompiarze też nie wiedzą czemu wóz tyle pali i nie wiedzą co robić, mówią, że pompa ot tak sobie nie powinna się ani rozregulować ani zepsuć i chcieli zacząć od zmniejszenia dawki paliwa na pompie co wiązałoby się ze spadkiem mocy czego nie chce robić bo nikt przy tym nie grzebał do tej pory i jak sami mówią też dawka paliwa sama z siebie nie powinna się zwiększyć.
Proszę o pomoc każdego kto może coś konkretnego poradzić.
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
kolego no jest to pompa lukasa, nawet troche podobna, ale tak na pierwszy rzut oka tak bez przygldania sie to nie widzialem tam takiego wlasnie elementu jak w tym linku, jutro przyjrze sie dokladniej i zobaczymy, oby to bylo to, dzieki bardzo.
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
ja bardziej stawiał na uszczelki pod zaworami miałem to samo w volvo s40 żar 10 13 litrów na 100km i po zdięciu maskownicy się okazało że z pod zaworów ucieka pół ropy gdzieś tam na śilnik auto nie miało mniejszą siłę i po wymianie auto i się szybciej zbiera i pali 7,8 7,9 a 8 to jak już bardzo dostanie w dupe ale to mu trzeba chociaż osiągnąć 4 tysiące obrotów
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
no i wkoncu sprawdzilem zawor turbo boostera lecz niestety w wezyku nie bylo sladow ropy, z zaworka tez nic sie nie sączyło.
co do cieknacej ropy spod uszczelki to tez raczej odpada bo nie widac sladow wycieku, a ropa przeciez nie odparowuje tak szybko jak benzyna, a jezeli nawet by parowala to po dluzszym postoju raczej bylaby chyba plama na ziemi, a nic takiego nie zaobserwowalem.
bylem dzis u innego znachora i mowil ze moze jakis czujnik byc posadzony od temperatury silnika czy cos takiego co powoduje ze silnik pracuje caly czas tak jakby byl niedogrzany i bierze podwojna dawke paliwa ale szczerze mowiac to nie wiem czy w tej wymyslnej konstrukcji silnika jest takie cos, umowilem sie pojutrze na ogledziny i ewentualna naprawe i zobaczymy.
moze ma ktos jeszcze jakis inny ciekawy pomysl na rozwiazanie mojego problemu?
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
jeszcze jedna wada booostera jest trzpień który się zaciął w pozycji otwartej .
sprawdza się tak:
odłącz przewód co idzie do kolektora i w drogę jeżeli nie zauważysz różnicy w jeździe to znaczy że trzpień nie pracuje
a jak zrobi się mułowaty pracy turbiny w granicah to znaczy że działa bo ciśnienie z kolektora nie otwiera go
co do dawki paliwa to silnik ten ma tylko regulowany kąt wtrysku
czujnik temperatury jest potrzebny do grzania świec i do przesunięcia dźwigni podnoszącej obroty. awarie czujników zauważył byś zimą w czasie rozruchu(ciężki rozruch)
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
chodzi o ten sam przewód co idzie do turbiny od boostera, w ktorym powinna ewentualnie znajdowac sie ropa jak jest wadliwy czy o jakis inny przewod do kolektora bo troche nie bardzo zatrybilem o ktory chodzi?
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
barthezz1985 napisał:
chodzi o ten sam przewód co idzie do turbiny od boostera, w ktorym powinna ewentualnie znajdowac sie ropa jak jest wadliwy czy o jakis inny przewod do kolektora bo troche nie bardzo zatrybilem o ktory chodzi?
ten co podaje ciśnienie na bostera nie mam pojęcia jak w 440
w większości konstrukcji jest podłączony do kolektora i z kolektora jest również na wastegate na turbinie (przekierowanie spalin)
tu masz przykładowy silnik renault i przewody jeden idzie do boostera drugi do Wastgate do turbiny
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
no u mnie wyglada bardzo podobnie, tak wiec odlaczylem ten przewod (tzn. chyba ten - zaznaczony w wiekszym kółku i przytrzymany śrubokrętem, a ten w drugim mniejszym kółku idzie chyba na turbinę) no i nie zauważyłem aby silnik się jakoś szczególnie zamulał, wydaje mi się, że pracował tak samo jak bez odłączania tego przewodu, turbina działała mniej więcej tak samo. Tak więc wygląda chyba na to, że może to być ten trzpień co się zaciął. No i teraz pytanie za 100 punktów: jak to naprawić i czy warto samemu się z tym bawić czy powierzyć to w ręce mechaniora?
poniżej zdjęcie tego przewodu (niestety musiałem umieścić je na innym forum gdyż nie dysponuje adresem serwera gdzie można zamieścić bezpłatnie zdjęcie)
a tak na marginesie dodam, że przestawiłem zapłon mniej więcej (bo "na oko") w te samo miejsce co był wcześniej ustawiony zanim "fachowcy" się do niego dotknęli i zniknęło rzucanie silnikiem, siwy dym i ciężkie odpalanie, silnik ładniej pracuje, za to zauważyłem, że przy gwałtownym dodawaniu gazu z komina wydobywa się czarna chmurka nie za duża ale widoczna, ale to już było chyba wcześniej. No i byłem dziś też u kolejnego fachowca i powiedział, że skoro cała reszta jest sprawna i wymieniona to zostaje tylko wyjąć pompę i sprawdzić na stole, ale jednak jeszcze się z tym chyba wstrzymam.
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
pawelsonx no jeżeli sprawdza się tak jak opisałeś wcześniej w czasie jazdy to właśnie nie odczuwałem żadnej różnicy, także jeżeli wg Ciebie może to być przyczyną gwałtownego wzrostu spalania i jeżeli diagnoza jest prawidłowa to skłaniałbym się do sprawdzenia tego i ewentualnej naprawy. Tylko, że w tym linku w mondeo nie ma nic o zaciętym trzpieniu ale o pękniętych membranach i jest opisane jak to wymienić, ale co może być przyczyną tego, że ten trzpień mógł się zaciąć? czy jest to też związane ze zużytymi membranami i oringami czy z czymś innym? i czy naprawa tego polega na wymianie kompletu membran i oringów czy też na czymś innym?
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
więc jak nie ma róznicy to znaczy że dopływ paliwa w bosterze jest otwarty
jak membrany są ok to tylko trzpień do czyszczenia
jest opisana tam awaria trzpienia może nie dosłownie
"Dodatkowo polecam przyjrzeć się kondycji trzpienia. Często bowiem bywa, że trzpień ów śniedzieje i przestaje swobodnie pracować tak jak powinien. Należy go wtedy wyjąć (często nawet wybić) i porządnie oczyścić jakąś pastą polerską i bawełnianą ściereczką lub za pomocą znanych"
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
witam ponownie kolegów.
także dziś wkońcu dobrałem się do turbo boostera i okazało się, że membrany są całe i wyglądają jak nowe, ale sprawdziłem ów trzpień o którym była mowa i okazało się, że jest zacięty, niestety nie wiem czy był on w pozycji otwartej czy zamkniętej gdyż różnica pomiędzy pozycją otwartą a zamkniętą z tego co zauważyłem to kwestia ułamków milimetrów. jednak sądząc po wcześniejszej diagnozie zapewne był w otwartej. Musiałem go wybić gdyż nie dało się inaczej go wyjąć. Zarówno na tym trzpieniu jak i na gnieździe, w którym się znajdował było trochę osadu, który oczyściłem do błysku za pomocą pasty polerskiej i wodnego papieru ściernego i problem zniknął - trzpień zaczął swobodnie chodzić tak jak powinien. Byłem w szoku, że tak mikroskopijne zanieczyszczenie w postaci osadu jest w stanie zablokować działanie takiego elementu. Jednak po skręceniu wszystkiego do kupy okazało się, że spod zaworu boostera delikatnie sączy się paliwko i okazało się, że oringi są chyba w średnim stanie gdyż po ponownym rozebraniu i złożeniu było to samo. Także odstawiłem samochód do garażu i zamówiłem w polecanej przez forumowiczów firmie z Tucholi komplet membran i oringów, koszt obecnie to 79 zł za komplet razem z przesyłką. Także w piątek powinienem mieć zestaw naprawczy i ponownie będę walczył z problemem, a o wynikach na bieżąco będę informował.
Oczywiście gdyby w międzyczasie ktoś miał jakieś sugestie i opinie to będzie to mile widziane i brane pod uwagę.
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
Dziś wkońcu udało mi się zmienić membranki i oringi w turbo boosterze. Przy dokręcaniu jednak zaniepokoiło mnie, że nie szło dokładnie dokręcić całego zaworka do pompy, kręcił on się wkółko bez znacznego oporu tak jakby gwint się skręcił ale po uruchomieniu silnika nie widać żadnego wycieku. Jeden z mechaników powiedział, żeby nie robić z tego tragedii gdyż może w pompie jest coś co po zmianie orignów ogranicza dokręcenie tego elementu "do końca" co wg mnie jest trochę dziwne bo gwint to gwint, ale ważne, że nic nie cieknie a obroty nie falują. Zaniepokoiło mnie również, że po zdjęciu wężyka od turbiny (o czym była mowa kilka wpisów wcześniej) i przejechaniu się na kilkuset metrach nie zauważyłem też różnicy w spadku mocy, a przecież wyczyściłem trzpień w boosterze i zaczął on swobodnie pracować co kilka razy sprawdzałem przed skręceniem wszystkiego w całość.
Dodatkowo chyba nieświadomie pokręciłem moment włączania się turbiny (ok. 2-2,2tys. obrotów, wcześniej było ok. 2,5), gdyż auto jest bardziej żwawe, ma więcej mocy i szybciej się wkręca co narazie mnie bardzo cieszy i mam nadzieję, że spalanie wróci do poprzedniej normy. Pojeżdżę trochę i dam znać czy owa naprawa pomogła.
Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): sianów Posiadane auto: kia rio
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Sty 2011, 13:29
Temat postu:
Re: ( Volvo 440 ) drastycznie wzrosło spalanie w volvo 440 1.9 td. jaki powód?
Jak odłączę tez wężyk od turbo boostera to coś powinno się dziać. Mam taki sam problem ze swoim volvem tylko mój ma dużą detonacje pracy i nie kopci na jakieś dziwne kolory po rozgrzaniu silnika tylko dużo pali . _________________ michalski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 440 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.