Re: ( Volvo S40 & V40 ) Trzesie sie kierownica przy hamowaniu !
masz krzywe lub pęknięte tarcze hamulcowe.musisz wymienić tarcze i klocki,najlepiej komplet (przód tył).ja wymieniałem niedawno i problem znikł.miałem to samo i to nawet przy 20km\h. _________________ 1234567890
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Trzesie sie kierownica przy hamowaniu !
zmieniłem tarcze klocki i było dobrze przez 1000km.teraz znów trzęsie kierownicą podczas hamowania(zamiana kół z przodu na tył pomogła i nie trzęsie podczas jazdy).ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną? _________________ 1234567890
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Trzesie sie kierownica przy hamowaniu !
koła wyważył gość za 10zł dopiero za trzecim razem dobrze i nie bije.(w niosek wulkanizatorzy do nauki).przy hamowaniu trzęsło.przetoczyłem tarcze na aucie za 120zł,bicie ustało. _________________ 1234567890
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Trzesie sie kierownica przy hamowaniu !
mojej historii ciąg dalszy
po toczeniu tarcz i przejechaniu ok 4000km znów bicie przy hamowaniu.
już nie wiem co dalej a wy wiecie? _________________ 1234567890
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Trzesie sie kierownica przy hamowaniu !
Pojedz na stacje kontroli pojazdow lub inny warsztat gdzie sprawdza ci porzadnie hamulce - sprobuj ustalic ktore z kol wywoluje wibracje.
Jesli to ustalisz - zdejmij kolo , przykrec z powrotem nakretki na szpilki kola tak aby docisnac same tarcze (musisz zalozyc jakies podkladki / dystanse pomiedzy nakretke a tarcze) a nastepnie sprawdz czujnikiem zegarowym bicie osiowe tarcz hamulcowych. Jesli bicie bedzie wieksze niz 0,08mm hamulce wymagaja naprawy. W takim przypadku zdejmij tarcze i sprawdz bicie osiowe piast kol ( na powierzchni przylagajacej do tarczy hamulcowej) - jesli bicie bedzie wieksze niz 0,04mm piasta / lozysko wymaga wymiany (ewentualnie przetoczenia na samochodzie ... po wczesniejszym wybiciu szpilek). Po naprawie / wymianie past zaloz NOWE tarcze hamulcowe i ma byc OK.
pozdrawiam Tomek B.
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Trzesie sie kierownica przy hamowaniu !
dzięki za odpowiedz.tak zrobię.według mnie bije prawe przednie.ponadto huczy podczas jazdy.wydaję mi się że to piasta.przynajmniej jeden mechanik kiedyś tak twierdził.tarcze były toczone na aucie.(jak na złość przed świętami,wydatek raczej w styczniu się zabiorę za to) _________________ 1234567890
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: volvo v40
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Gru 2010, 20:38
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Trzesie sie kierownica przy hamowaniu !
"mojej historii ciąg dalszy
po toczeniu tarcz i przejechaniu ok 4000km znów bicie przy hamowaniu.
już nie wiem co dalej a wy wiecie?"
Witam,
Nie wiem czy twoje volvo posiada orginalene felgi. Załóżmy że posiadasz orginał. Jak napisałeś wcześniej po 1000km od wymiany tarcz pojawiły się problemy.
Nie wiem jakie tarcze kupiłeś ( lepsze jakościowo czy gorsze ).
Jeżeli wymieniłeś cały komplet Tarcza + klocek nie powinno być problemu.
ZAWSZE wymienia sie komplet.
Ja miałem kiedyś problem z BMW e 39 , mechanik wymieniał tarcze, ale nie oczyścił piasty z bródu, rdzy.
Tarcza nie przylegała do piasty i biło.
Tak jak kolega wcześniej napisał najlepiej jedź na stacje kontroli pojazdów , zapłać 50zł za sprawdzenie hamulców i wyjdzie.
Czasem sie zdarza że po wymianie tarcz użytkownik wjedzie w wode, zahamuje bardzo ostro z dużej predkości i tarcze pogiete. Ale to zazwyczaj dotyczy tanich zamienników. Jak kupisz raz a dobre nie bedzie problemu.
Ja sam wymieniałem w lipcu na Brembo 4 tarcze plus ferrodo klocki. NIe ma problemu.
Ps:
Nie powinno sie toczyć tarcz. NIGDY. nawet nowych. oczywiście zaraz znajdzie sie wielu , którzy napisza że głupoty pisze , ale jak można toczyć jeszcze Nowa tarcze??? Nie można i już. Tarcza to stop metalu, który pod wpływaem emperatury zmienił swój krzatłt, właściwości termiczne itp.
Kup raz a dobre, ale najpierw sprawdz co wykażediagnosta.
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Trzesie sie kierownica przy hamowaniu !
teraz też jestem mądry
a więc poprzedni fachowiec wymieniając komplet,nie wyczyścił piast,nie zregenerował zacisków(co powinno się zrobić).ponadto użył smaru miedziowego (a nie powinno bo pod wpływem temperatury topi się i wtapia w metal)tak oznajmił inny mechanik(serwis bosch.)teraz założyłem tarcze bosch i mechanik dał rok gwarancji.oczywiście regeneracja zacisków im oczyszczenie piast po wcześniejszym pomiarze ich bicia.
teraz mam radość z jazdy.
mimo wszystko podejrzewam,że tarcze mogły być wadliwe.
pozdrawiam. _________________ 1234567890
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Trzesie sie kierownica przy hamowaniu !
już nie daję rady.
po przejechaniu ok 7000 tys kilometrów.znów objawy krzywych tarcz.
założone bosch.regeneracja zacisków ,nowe gumki,klocki i znów biję.
co jest nie tak? _________________ 1234567890
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Trzesie sie kierownica przy hamowaniu !
acphoto.pl napisał:
"mojej historii ciąg dalszy
po toczeniu tarcz i przejechaniu ok 4000km znów bicie przy hamowaniu.
już nie wiem co dalej a wy wiecie?"
Witam,
Nie wiem czy twoje volvo posiada orginalene felgi. Załóżmy że posiadasz orginał. Jak napisałeś wcześniej po 1000km od wymiany tarcz pojawiły się problemy.
Nie wiem jakie tarcze kupiłeś ( lepsze jakościowo czy gorsze ).
Jeżeli wymieniłeś cały komplet Tarcza + klocek nie powinno być problemu.
ZAWSZE wymienia sie komplet.
Ja miałem kiedyś problem z BMW e 39 , mechanik wymieniał tarcze, ale nie oczyścił piasty z bródu, rdzy.
Tarcza nie przylegała do piasty i biło.
Tak jak kolega wcześniej napisał najlepiej jedź na stacje kontroli pojazdów , zapłać 50zł za sprawdzenie hamulców i wyjdzie.
Czasem sie zdarza że po wymianie tarcz użytkownik wjedzie w wode, zahamuje bardzo ostro z dużej predkości i tarcze pogiete. Ale to zazwyczaj dotyczy tanich zamienników. Jak kupisz raz a dobre nie bedzie problemu.
Ja sam wymieniałem w lipcu na Brembo 4 tarcze plus ferrodo klocki. NIe ma problemu.
Ps:
Nie powinno sie toczyć tarcz. NIGDY. nawet nowych. oczywiście zaraz znajdzie sie wielu , którzy napisza że głupoty pisze , ale jak można toczyć jeszcze Nowa tarcze??? Nie można i już. Tarcza to stop metalu, który pod wpływaem emperatury zmienił swój krzatłt, właściwości termiczne itp.
Kup raz a dobre, ale najpierw sprawdz co wykażediagnosta.
Pozdrawiam
Ale bzdury nabazgrałeś ... że aż muszę odpisać. Po pierwsze tarcze wymienia się zgodnie z zaleceniem producenta to znaczy masz podaną grubość tarczy i tylko wówczas kiedy jest ona zbyt mała/bliska tej wartości lub na tarczy widoczne są wyraźne uszkodzenia jak pęknięcia należy je bezwzględnie wymienić. Na życie jednego kompletu tarcz z przodu pojazdu starczają mniej więcej 3 komplety klocków. Owszem zalecane jest stosowanie klocków i tarcz jednego producenta gdyż testy o ile są przeprowadzana dany producent robi wyłącznie w zakresie swojej produkcji.
Kolejna sprawa, co uważasz za materiał lepszej jakości ? Bo chyba nie tą masówkę w sklepach i hurtowniach ... Jeśli tak to wytłumacz mi czemu często Opel Insignia (który ma z tym akurat masowy problem) krzywi tarcze hamulcowe przy pierwszej próbie hamowania ze 160km/h ? Miałem klienta który miał właśnie ten problem i jego mechanik się poddał. Przelecieli 4 komplety tarcz z najwyższej półki. Nawet załatwili tarcze z pierwszego montażu. Wymieniliśmy na próbę jeszcze ten ostatni komplet bo klient jechał nad morze, po 300km wyżarzania tarcz pierwsze konkretne hamowanie i pokrzywione.
Wrócił po wczasach i wysłałem go do opla bo ponoć tam mięli magiczne rozwiązanie ,swoje już miałem dla niego gotowe ale jeszcze sam klient wolał spróbować u producenta. Przyjechał po miesiącu z pokrzywionymi tarczami od opla... bo ich rozwiązanie polegało na ponownej wymianie. W końcu nie każdy hamuje ze 160km/h Insignią.
Problemem w tym aucie jest zbyt mocny układ hamulcowy który zwyczajnie przegrzewa tarcze. Standardowy materiał który możemy kupić w hurtowniach wytrzymuje temperatury w okolicach 300 stopni celsjusza, idąc tym tropem wymieniłem klientowi tarcze i klocki na półmetaliczne które wytrzymują temperatury rzędu 600 stopni celsjusza nie odkształcając się a nie trzeba ich rozgrzewać jak pełnych metalicznych. Finalnie klient jeździ do dzisiaj bardzo zadowolony... no ale nie o tym ...
Z tym wjechaniem w wodę masz rację, to przyczyna zwłaszcza jak tarcza jest nowa i niewyżarzona. Dlatego zaleca się uważać przez pierwsze 300km. Jeśli chodzi o tanie zamienniki też masz rację tylko innych nie kupisz w hurtowni. A pierwszy montaż to już tylko z nazwy został.
Nie masz natomiast racji mówiąc że tarcz się nie toczy. Jeśli materiał jest w miarę dobry a został odkształcony bo klient przegrzał tarcze lub w okresie ich wyżarzania wjechał do wody na rozgrzanych to właśnie wskazane jest je przetoczyć bo sama struktura materiału była już wyżarzona i pracowała w wysokiej temperaturze i taka tarcza będzie miała mniejsze szanse pokrzywić się ponownie niż na przykład nowa.
Wracając do problemu z tematu. Ja osobiście obstawiam to co wielu mechaników pomija. Najczęstszym powodem krzywienia tarcz poza samym materiałem są luźne zaciski. Przyczyna może być różna, począwszy od luzów na prowadnicach zacisku aż po zużycie wkładek teflonowych które występowały w niektórych VW. Wystarczy wejść do kanału, chwycić za zacisk i nim poszarpać. Jeśli ma luz to masz swoją przyczynę.
Temat odkopałem bo zwyczajnie nie zauważyłem daty postów ale ciekaw jestem finału historii.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.