mój problem brzmi-
podczas jazdy powyżej 120km\h drżała kierownica.
podczas hamowania trzęsło prawo lewo.
wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe.koła przednie przełożyłem na tył.
drgania podczas jazdy ustały i trzęsienie też.po przejechaniu ok 800km znów trzęsie kierownicą prawo-lewo.
w związku z tym moje pytanie, co jest do sprawdzenia,naprawy lub wymiany? _________________ 1234567890
Do sprawdzenia kola,opony/felgi.zawieszenie,tylne tarcze wymieniales?masz oryginalne felgi volvo? _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
dzisiaj wyważyłem i nic to nie dało mimo że były żle wyważone.popytałem trochę mechaników i
-krzywa piasta,obciera tarcza o klocek w jednym punkcie,
-reklamować tarcze
takie diagnozy co wy na to? _________________ 1234567890
Teraz trzęsie cały czas, czy tylko przy danej prędkości? Bo jeżeli przy konkretnej prędkości to raczej na pewno nie piasta.
Nie wjechałeś gdzieś w wodę z rozgrzanymi tarczami? _________________ Było: Mercedes VITO 2.2 CDI, Renault Espace 2.0 dCI, VW Transporter T4 2.5 TDi 2001 r, Subaru Forester 2.0 Turbo, Volvo v70xc 2,5 1999, 2xVolvo 855 aut. 2.5 TDI 1997, Volvo 855 2.3 aut. T5 1995, Volvo V40 1.9 TD 1997r.
nie wjechałem w kałuże.docierałem delikatnie tarcze jak poradził mechanik.jadę sprawdzić zawieszenie i końcówki drążków.koła wyważyłem i nic.jażma i tłoczki w porządku.jak obracam kołem to w jednym punkcie haczą. _________________ 1234567890
koła wyważył gość za 10zł dopiero za trzecim razem dobrze i nie bije.(w niosek wulkanizatorzy do nauki).przy hamowaniu trzęsło.przetoczyłem tarcze na aucie za 120zł,bicie ustało. _________________ 1234567890
W wielu przypadkach trzęsienia kierwonicy przyczyna jest prozaiczna i nawet wielu mechaników o tym nie wie. Drążek kierowniczy przechodzi przez przegrodę czołową poprzez tulekę ustalająco centrującą. jest to jakby łożysko ślizgowe i jednocześnie uszczelnia aby nie wiało po nogach i buty były suche. Jak tuleka się zużyje to daje taki właśnie efekt - trzesienia na kierownicy. Już tez miałem kiedyś w przeszłości taki sam problem. Winione były hamulce, opony felgi drąki, wszystko. Nowa tulejka kosztowała 15 PLN a wymiana 30. Od razu był spokój. Polecam sprawdzić. W starszych samochodach miało pełne prawo się zużyc niezależnie od marki i modelu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.