Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 12 Lip 2010, 14:51
Temat postu:
MOTOR WARTUNG ERFODERLICH wymagany serwis silnika v70
Witam!
Mam taki ciekawy problem i jeżeli to możliwe potrzebuję porady.
W moim volvo v70 2,4 D5 z 2002 roku czasami po jakiś kilku minutach jazdy pojawia się błąd "wymagany serwis silnika". Temu błędowi nie towarzyszy świecenie trójkącika. Osobiście nie zaobserwowałem aby silnik dziwnie zaczął pracować, tracił moc. Tak naprawdę zero różnic. Błąd jak się pojawi to już nie zniknie do końca jazdy. Czasami w ogóle go nie ma mimo, że auto robi 200-300 km jednorazowo. Obawiam się, że serwis nie znajdzie usterki jak komunikat akurat nie będzie się wyświetlał.
Czy ktoś może wie, co może być przyczyną? Sprawa ciekawa a obawiam się, że może to sygnał o czymś większym.
Proszę o rade
PS. Ostatnio byłem w serwisie Volvotech w Chorzowie, polecam każdemu, 100% profesjonalizmu i świetne podejście. Oni nic nie znaleźli w komputerze.
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) MOTOR WARTUNG ERFODERLICH wymagany serwis silnika v70
prawdopodobnie jest to wina malego cisnienia/okresowo/paliwa.kiedy ostatnio zostal wymieniony filtr paliwa?pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 13 Lip 2010, 13:15
Temat postu:
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) MOTOR WARTUNG ERFODERLICH wymagany serwis silnika v70
No właśnie tez tak myślałem i jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem filtr na nowy. Niestety bez zmian. Po pojawieniu się komunikatu nie jestem w stanie dostrzec żadnych odczuwalnych zmian w jeździe i zachowaniu auta. Tak jakby to było jednokrotne zdarzenie i potem znikała a komputer rejestrował je jako błąd i wyświetlał do wyłaczenia silnika i tak w kółko po włączeniu nic się nie dzieje aż do następnego komunikatu.
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) MOTOR WARTUNG ERFODERLICH wymagany serwis silnika v70
Jest to znany problem w volvo,jednak serwisy bezskutecznie staraja sie usunac ww usterke.jednak wyglada na to ze jedynie jest to komunikat bez odczuwalnych zmian pracy silnika.moim zdaniem pozostawilbym jak jest i nic dalej w tym celu nie robil,pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 14 Lip 2010, 19:36
Temat postu:
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) MOTOR WARTUNG ERFODERLICH wymagany serwis silnika v70
Dzięki za info
JA postanowiłem podjechać jednak do znajomego mechanika, który dysponuje programem diagnostycznym. Okazało się, że samochód sygnalizuje błąd P0244 (lub P025C inne oprogramowanie) Opis błędu to: Elektromagnes zaworu dolotowego turbosprężarki.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć o co chodzi i gdzie tego elektromagnesu szukać? Wg mnie gdyby był problem w ukłądzie dolotowym samochód powinien tracić moc.
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) MOTOR WARTUNG ERFODERLICH wymagany serwis silnika v70
od paru miesięcy mam dokladnie ten sam problem. Teorii i uslyszałem mase. Zrobilem test w serwisie volvo i zaproponowali mi przy okazji test ciśnienia powietrza. Werdykt "wymiana intercoolera". Koszt całkowity 1700 zł. Pojechałem do znajomego mechanika. Odkręcil tylko jeden przewod powietrza a tam wszystko pływało w oleju. Wadliwa turbina wyrzuca olej na układ powietrza. Zapycha przewody i intercooler ( czy jakoś tak ) Nie powiem Ci czy to ten sam problem bo moje pojęcie na ten temat jest bardzo małe ale zaczynało sie bardzo podobnie jak u Ciebie.
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: volvo,
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 27 Lip 2010, 21:21
Temat postu:
Re: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) MOTOR WARTUNG ERFODERLICH wymagany serwis silnika v70
Dzięki za rady!
Byłem w serwisie w Bykowie (naprawdę profesjonalizm polecam).
Przed wizytą u nich, okazało się, że turbo kompletnie przestało działać i na piątym biegu już było zero przyspieszenia.
Diagnoza była - elektrozawór układu dolotowego.
Ale po podniesieniu samochodu okaząło się, że pękła gumka w ukłądzie.Została wymieniona. Nagle turbo wróciło.
Niestety błąd silnika się pojawił.
Kilka dni temu zacząłem główkować i stwierdziłem, że przyczyna może być nieszczelność w układzie. Posprawdzałem wiec wszystkie obejmy w układzie i połączenia. Opłacało się. Wąż, który idzie od elektrozaworu (przód silnika) kończy się na wysokości turbodoładowania (przy katalizatorze). Był zbyt luźno zamocowany (brak obejmy). Zwykły pasek samozaciskowy sprawił, że błąd zniknął i jak na razie się nie pojawił. Moja rada, zanim wydacie pieniądze posprawdzajcie sami to co możecie. W moim samochodzie intercooler też będzie do wymiany ale za jakiś czas. Pozdrawiam serdecznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.