Witam.Mój ojciec 6 mies.temu kupił volvo s60 2.4 disel 185km.W przeciągu tego okresu już dwa razy miał problem z filtrem cząsteczek stałych.Za pierwszym razem został całkowicie zapchany i konieczna była wymiana filtra,ostatnio znowu musiał wymienić olej.Mam pytanie czy ktoś ma podobny problem i czy jest na to jakieś dobre rozwiązanie,bo ojciec rozważa decyzję o sprzedaży samochodu.
Z tego co ja się orientuję to filtr cząstek stałych wymaga co jakiś czas przepalenia, tzn przejechanie ok 100 km z prędkością w miarę stałą. Powoduje to jego nagrzanie i wypalenie osadów.
tez tak slyszalem ze te filtry nie lubia krotkich tras ze trzeba czasem przycisnac i go pokrecic do wyzszych obrotow _________________ polska drukarnia w UK drukujemy ulotki, wizytowki, wrzutki, dokumenty firmowe, kalendarze, banery, projekty ulotek, logo firmy itp powiedz jakie masz potrzeby, służymy radą
zgadzam sie z poprzednikami. nie przycisniesz zapchasz filter
swoja droga glosno bylo otym kilka miesiecy temu.
kolejna sprawa to olej napedowy, ktory przedostaje sie do miski olejowej, i co sie z tym wiaze zatarcie silnika po jakims czasie.
dzieje sie tak ze czujnik PDF czy DPF (jakos tak) otrzymuje informacje o czastkach stalych po czym wysyla wieksza dawke paliwa co by te czastki stale dopalic. jezeli silnik nie pracuje na wyzszych obrotach olej przedostaje sie do miski...
volvo jak narazie rozklada rece.....
nie pozostaje nic innego jak troszke poszalec raz w miesiacu
Też posiadam silnik z filtrem tylko wersję 126KM, jeżeli będziesz jeździł dużo po mieście to faktycznie może się zapychać, ja robię średnio 60 % trasa 40% Wa-wa i wypala się co 2000-3000 km przez około 10 min na trasie spalanie wzrasta o 1-1,5 litra i koniec, do ostatniej wymiany oleju (30000km) na bagnecie nie przybyło nic, wcale nie potrzebujesz wysokich obrotów, ja zazwyczaj mam około 2200-2500 (taka jazda na kropelce ale średnie spalanie liczone ze stacji 5,2 ) i wypala się bez problemu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik Diesel -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.