Witam, mam problem z autem jestem szczęśliwym posiadaczem volvo S60 2.4 D5 2002r.automat. Poczytałem trochę na forum ale nigdzie nie ma tematu podobnego do mojego przypadku. Zauważyłem dziś, że zaczął kopcić na czarno. Kopci najbardziej kiedy jadę wolno i się rozpędzam, największa chmura powstaje kiedy jadę wolno i ostro przyspieszę, włączy się turbina a za mną jest ogromna czarna chmura, jadąc już normalnie bez szaleństw kopcenie jest prawie nie zauważalne. Zatrzumałem się wrzuciłem bieg N przegazowałem mu kopci na czarno. Nic jak dotąd się z silnikiem nie działo, tankuje dobre paliwo, bp od święta shell, na mocy silnik nie traci oleju nie bierze i nie wiem o co kaman:)
DZIĘKUJE ZA POMOC [/b]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie piszemy dużymi literami, zwłaszcza w temacie wątku (reg. pkt. 19). edit baton208
potwierdzam przedmowce _________________ polska drukarnia w UK drukujemy ulotki, wizytowki, wrzutki, dokumenty firmowe, kalendarze, banery, projekty ulotek, logo firmy itp powiedz jakie masz potrzeby, służymy radą
Znalazłem nieszczelność przy turbinie, jest aż okopcona na czarno i ogólnie zauważyłem, że podczas przegazowania spaliny wydobyają się spod uszczelki - czy to może być przyczyną?
w tym linku
http://zapodaj.net/cc8ba9cf36f6.jpg.html
zamieściłem zdjęcie i zaznaczyłem w czerwone kółko miejsce rozszczelnienia. Mam nadzieję ze to jakoś Wam pomożę mi pomóc...
Zauważyłem również że chyba coś się dzieje z olejem-może się coś dostaje do oleju nie wiem ropa czy coś, woda z chłodnicy raczej nie bo kopci na czarno.
Jutro rozkręce to miejsce i wymienie - pewnie uszczelka poszła i zobaczę co będzie dalej...
Czy to rozszczelnienie może mieć jakiś wpływ na kopcenie???
DZIĘKUJE I POZDRAWIAM
ja myślę że coś się dzieje z wtryskami (lub ich sterowaniem ) najprawdopodobniej leją - napęd w oleju kopcenie na czarno chyba będzie potrzebna wizyta na komputerze pozdrawiam
panowie dociągnołem te uszczelke, wlałem środka do czyszczenia wtrysków, zatankowałem na shellu i jest dobrze, nie kpoci podczas jazdy no chyba ze ostro mu wdepne na niskim biegu ale tak nie nic czarnego sie nie pokazuje i myśle ze to było to...
Mam pytanie... wam też zakopci jak ostro depniecie na niskich biegach około drugiego, trzeciego??? bo jak juz jade dajmy na to te 120:) ostro przydepne to tego tak nie widać, podczas normalnej pracy tez nie kopci czy "normalnego przyspieszania"...
dziękuje i pozdrawiam volvoviczów
Moj D5 coraz bardziej kopci na czarno. Dzis wracalem z trasy i zauwazylem ze juz bardzo mocno dymi. Praktycznie na kazdym biegu widac czarna chmure za mna, no moze na 5 juz tego tak nie widac ale np jak wdepne do konca gaz na 3 biegu to w lusterku widze czarna chmure, jezeli zas powoli rozpedzam auto to nawet na wysokich obrotach dymu nie widac. Jeszcze niedawno az tak mocno nie kopcil. Wszystko zaczelo sie od kad mialem awarie, poszla glowica i hydraulika... Auto ma moc, no moze troche mniejsza ale strasznie dymi jak szybko rozpedzam i dosyc mocno gdzies tam sobie cos swiszczy. Nie wiem czy to wtryski, czy moze nieszczelny uklad a moze turbo... Nie wiem od czego zaczac, obawiam sie ze dlugo tak nie pojezdze...
Ja miałem podobny problem jeszcze w Passacie B5 przyczyny były dwie a mianowicie:
1. Peknięty gumowy przewód łączący turbinę z IC
2. Niesprawny zawór EGR ( zaslepienie go załatwiło sprawę)
a jaka uszczelka wchodzi w to miejsce na zdjeciu powyzej bo ja tez mam je okopcone i dymi mi na czarno... gdzie taka uszczelke kupie bo na allegro nic nieznalazlem chyba ze to jest uszczelka plynna ... prosze o odpowiedz ... dzieki
a oczywiscie mam diesla bo uszczelke do turbo do benzyniakow widzialem na allegro
witam . u mnie kopcenie dochodzilo do tego stopnia ze mialem okopcony zderzak na czarno. okazalo sie ze mialem rozczelniona chodnice. po wymianie zero dymu na czarno. a elemet zakreslony na czerwono mam rowniez okopcony i zastanawiam sie czy to nie jest zwiazane z moim odiwecznym problemem z gwizdaniem lub syczeniem jak odpuszczam pedal gazu. docisne pedal , wejdzie na obroty . puszczam pedal i pff..... ten dzwiek. podobnie syczalo jak rozerwalo mi ta gume co laczy filtr powietrza z turbo.
czy ktos wie jak dokladnie sie to nazywa , te laczenie. co trzeba wymienic aby usunac te rozczelnienie???
Pomiedzy turbina a kolektorem wydechowym widac okopcenie czy moze to byc powod dymienia i swistow podczas przyspieszania? Na wysokich obrotach tak od 3 tys/obr czuc ze silnik powoli traci moc, slychac takie wycie jakby lozysko chuczalo w kole i po chwili przechodzi w tryb awaryjny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik iskrowy -układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.