Witam autko kupilem niedawno, przednia chlodnica (ta od wody) nie intercooler byla z dolu dosc mocno zaolejona, oslona pod silnikiem ta przednia tez, umylem wszystko bardzo doklanie i po paru dniach znowu zaczyna mi sie pojawiac z dolu na chlodnicy olej. Czy to intercooler? Jak sprawdzic czy to faktycznie to i jakie moga byc nastepstwa jazdy na nieszczelnym intercoolerze. Dodam jeszcze ze jak rozpedzam dosc gwaltownie auto to tak pomiedzy 1.7 - 2tys obr slychac taki gwizd to chyba turbo, potem juz jest cicho.
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Pon 13 Wrz 2010, 20:41
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Pojawia sie olej na chlodnicy
Można potwierdzić w warunkach warsztatowych bądź jak jest wieksza dziura z pomocą drugiej osoby (nie zawsze bo zależy gdzie jest nieszczelność). Jedna osoba dodaje gazu i puszcza i tak cały czas a druga szuka powiewu powietrza przy chłodnicach. Najprostsza metoda to jeśli to nie jest automat wtedy nie ma skąd pojawić się olej na chłodnicach poza intercoolerem i od razu wiadomo że to on.
Następstwa jazdy z nieszczelnym intercoolerem dopiero jak zrobi się duża dziura to zacznie wywalać błąd i silnik będzie przechodził w tryb awaryjny.
Tak to żadnych następstw nie poza tym wyciekiem.
Co do gwizdu to może go wydawać też uszkodzony intercooler.
A wiec to chyba intercooler. Mam jeszcze taki objaw: stojac na luzie, gdy daje gazu i potem puszczam pedal to w momencie spadania obrotow jakby gdzies robilo sie podcisnienie, slychac taki "pssst" jakby bylo zamontowane uzadzenie blow off tylko ze o wiele ciszej. Przy zamknietej klapie prawie tego nie slychac, ale gdy jest otwarta to slychac dobrze. Nie wiem czy to tak ma byc czy tez cos z tym nie tak.
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Pon 13 Wrz 2010, 22:49
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Pojawia sie olej na chlodnicy
Cytat:
Mam jeszcze taki objaw: stojac na luzie, gdy daje gazu i potem puszczam pedal to w momencie spadania obrotow jakby gdzies robilo sie podcisnienie, slychac taki "pssst" jakby bylo zamontowane uzadzenie blow off tylko ze o wiele ciszej.
Możliwe jest kilka przyczyn:
-zawór EGR
-uszkodzone łopatki turbiny, turbina
-rura turbo dolotowa przy turbinie
-wszelkie nieszczelności układu doładowania
Niewielkie pssst jest normą w tych silnikach, nieprzejmować się jeździć z tym chyba że nasili się. Ustalenie tego pssst zajmuje czasmi klika godzin
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz/uk Posiadane auto: volvo s60 2.4d5 2003
Piwa: 3/1
Wysłany: Wto 14 Wrz 2010, 06:02
Temat postu:
Re: ( Volvo S60 ) Pojawia sie olej na chlodnicy
hej ja mialem ten sam problem, przy tych samych obrotach co tobie zaczal gwizdac i z czasem coraz glosniej, okazalo sie ze intercooler jest mocno rozszczelniony, tylko ze u mnie wywalalo blad (engine service requaired)
Miesiac temu bylem na kompie, nie wykazalo zadnych bledow w ukladzie doladowania. Trudno powiedziec czy az tak bardzo glosno slychac to pssst, musialbym porownac z innym D5. Nie jestem znawca, ale ogolnie turbo wydaje sie byc wporzadku. Nie ma jakichs tam dziwnych spadkow mocy, na kazdych obrotach ladnie rowno przyspiesza, tylko jak juz pisalem wyzej slychac ten swist przy pewnym zakresie obrotow, ale tez nie zawsze ten objaw wystepuje. Kolego rafalvolvo a wiesz moze gdzie miales rozszczelnienie na intercoolerze? Musiales wymieniac, czy dalo rade zalatac? Ile wyniosla cie taka impreza? Dziwi mnie dlaczego na chlodnicy z dolu pojawia sie olej, tam jest taka gabka i ona tez jest nasaczona olejem. Czy moze olej z intercoolera przedostawac sie tak do przodu az przez chlodnice? A i sama chlodnica jest wygieta troche "w banan" gdyby patrzec z przodu to jest wklesla. Czy intercooler przez to tez mogl sie troche wygiac i rozszczelnic? Dzwona raczej nie dostala bo zeberka nie sa powyginane.
Mnie udało się zlikwidować nieszczelnośc bez wizyty u mechanika. Zdemontowałem praktycznie cały przód by dostać się do intercoolera, gołym okiem nie zauważyłem nieszczelności. Dopiero gdy do wymontowanej chłodnicy nalałem wody zauważyłem dwa miejsca gdzie chłodnica przeciekała (oczuwiście najniższy kanał w chłodnicy. ze względu na grubość ścianek chłodnicy spawanie nie wchodzi w grę, pozostało lutowanie lub klejenie, wybrałem opcję drugą http://allegro.pl/klej-pasta-do-aluminium-metalu-pasta-aluminiowa-i1192434424.html. Po dokładnym oczyszczeniu chłodnicy rozpuszczalnikiem zakleiłem uszkodzone miejsca. Jak na razie (4 miesiące) rozwiązanie się sprawdza
Dzieki kolego. Wszystko wykazuje na to ze to intercooler, bo skad bralby sie olej? Tylko wyciek chyba nie jest az tak duzy, aczkolwiek trzeba byloby to zdjagnozowac i naprawic. A miales moze jakies swisty, gwizdy podczas jazdy, albo dzialo sie cos nietypowego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Silnik iskrowy -układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.