Dziwna sprawa z czujnikiem położenia wału korbowego
Witam fanów volvo!
Mam taki problem ze swoim volvo s40 2.0 z 2000 roku. Mianowicie pali mi się kontrolka sterowania silnikiem, wiec podłączyłem samochód do kompa i wyskakuje mi błąd czujnika położenia wału korbowego. Nowy czujnik był montowany i dalej tak samo, nowy czujnik i nowy zawór, dalej wychodził błąd, wiec zmieniłem koło zmiennych faz rozrządu, ( przy każdej wymianie oczywiscie błąd byl kasowany i po uruchomieniu pojawiał się) po wymianie koła zmiennych.... juz było dobrze. Silnik się rozgrzał i pojawiła się kontrolka. Po podłączeniu pod kompa znowu błąd czujnika położenia wału korbowego. Tak wiec na simny silniku kontrolka sterowania silnikiem sie nie zapala tylko silnik złapie temp. i sie zapala.
Ktoś ma jakieś pomysły na to?
Dzięki z góry.
a nczy przegladali ci instalacje moze masz koste uszkodzona polaczona z czujnikiem polozenia walu moze sie gdzies przewod przetopił i ci robi zwarcie i wyskakuje blad
Mechanik sprawdzał instalacje elektryczna, sprawdzał czujnik czy jest sygnal do sterownika. On sam sie dziwił czemu tak jest, że na zimnym kontrolka sterowania silnikiem sie nie zapala a dopiero jak silnik zlapie temperature. Możliwe że to cos innego a komputer pokazuje błąd czujnika położenia wału korbowego .
Na pewno pokazuje błąd czujnika wału korbowego a nie np. czujnik wałka rorządu? Znasz numer tego błędu?
Po skasowaniu na gorącym silniku od razu pojawia się czy trzeba troche pojeździć by ponownie go załapał?
Przy błedzie jest opis czego dotyczy, no i tam jest ze błąd czujnika położenia wału korbowego, nr nie znam ale mogę się dowiedzieć. On ma tam dwa programy do volvo boschowski i jeszcze tam jakis i w obydwu jest ten sam błąd. Auto stoi u mechanika wiec ja po tych wymianach jeszcze nie jeździłem. To mi mechanik mówił ze po złapaniu temp. zapala się więc po skasowaniu na gorącym zapala sie od razu ale jeszcze go zapytam w pon.
A jakaś różnica może być czy na gorącym czy trzeba troszkę pojeździć?
Niektórzy mówią że ta kontrolka jest też kwestia paliwa. Sam już nie wiem.
Spotkałem się często że opisy, numery błędów nie pokrywają się z tymi oryginalnymi odczytywanymi z serwisowego komputera volvo.
To czy pojawia się zaraz po skasowaniu czy po przejechaniu paru kilometrów ma znaczenie. Tak samo czy pojawia się zawsze po spełnieniu tych samych warunków czy też niewiadomo kiedy sporadycznie itp. To pomoże nakierować na przyczyne.
Cytat:
Nowy czujnik był montowany i dalej tak samo, nowy czujnik i nowy zawór, dalej wychodził błąd, wiec zmieniłem koło zmiennych faz rozrządu, ( przy każdej wymianie oczywiscie błąd byl kasowany i po uruchomieniu pojawiał się) po wymianie koła zmiennych.... juz było dobrze. Silnik się rozgrzał i pojawiła się kontrolka
Jeśłi dobrze zrozumiałem to przed zmianą koła zmiennych faz błąd pojawiał się zaraz po uruchomieniu. Po zmianie dopiero jak się nagrzał. Takie zachowanie może (nie musi) wskazywać że koło zmiennych faz źle zostało ustawione. Może też być tak że kanały olejowe do sterowania kołem zmiennych faz są zapchane i sterowanie jest zakłócone. itp
Jutro jadę do mechanika, bo zostawiłem u niego auto i zobaczymy, powiem mu o tych kanałach. Jutro napisze co tam z autem. A kwestia paliwa ma jakieś znaczenie dla kontrolki sterowania silnikiem? tankuje na shellu
Odebrałem auto od mechanika, zapaliłem i lampka silnika zgasła. Przejechałem 15km zgasiłem silnik, po chwili odpaliłem i kontrolka się zapaliła. Przejechałem pare km z kontrolką. Postawiłem auto pod blokiem na ok. 3h , odpaliłem silnik kontrolka zgasła przejechałem 10km zgasiłem silnik, nastepnie 2 razy pod rząd odpalałem i się nie zapaliła kontrolka sterowania silnikiem. Zobaczymy co tam jutro będzie. Wiec jak zimny silnik sie odpala to się nie zapala, jak łapnie temp. to raczej sie zapali kontrolka. I o co tu chodzi?
Witam!
Dziś rano odpaliłem volvo, silnik zimny no i kontrolka sterowania silnikiem nie zgasła, czyli nie ma reguły - loteria. A jak się odpalał to nim lekko zatrzęsło.
z czujnikiem wału lub wałka jest tak ze jak program wywala błędy po angielsku to mechanicy mylą nazwy crankshaft camshaft itp
Pozatym czujnik wału jest do sprawdzenia oscyloskopem lub na podglądzie live .
Istniej możliwość że wywala błąd synchronizacji czujnika walu i wałka rozrządu wtedy prawdopodobnie przeskoczył rozrząd itp.
Spotkałem sięz przypadkiem że program miał żle przetłumaczone nazwy błędów (prawdopodobnie robił to ktoś bez znajomości mechaniki samochodowej)
Przykład jest interfejs autoboss v30 w przypadku mitsubischi gdzie w silniku gdi błąd 56 nie dotyczy pompy wc a całego systemu zasilania paliwa od filtra po pompe w baku.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.