Volvo

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Volvo 850 ) Kontrolka service


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik_Ch1

Debiutant



Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 2.5 20V
Piwa: 1/18
Wysłany: Sob 18 Wrz 2010, 20:15
Temat postu:

Kontrolka service


Witam
Raz na jakiś czas zapal się kontrolka service co on oznacza?
Pozdrawiam
Powrót do góry
kgckrzysiek

Dyskutant



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): olsztyn \ Nicosja Cypr
Posiadane auto: volvo 850 2l 20v 96 automat
Piwa: 2/3
Wysłany: Pon 20 Wrz 2010, 18:45
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


witam Ta kontrolka przypomina o zrobieniu serwisu samochodu jak wymiana płynów , filtrów itd
Powrót do góry
Dominik_Ch1

Debiutant



Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 2.5 20V
Piwa: 1/18
Wysłany: Wto 21 Wrz 2010, 22:10
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


a może coś to oznaczać jak raz sie pali a raz gaśnie?
Powrót do góry
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Sro 22 Wrz 2010, 20:00
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


A nie masz przypadkiem tak, że jak odpalasz samochod to sie zapali i po 5 chyba min zgaśnie??
Powrót do góry
Dominik_Ch1

Debiutant



Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 2.5 20V
Piwa: 1/18
Wysłany: Sro 22 Wrz 2010, 20:22
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


nie różnie zapala się i gaśnie czasami odpalam i wogóle nie zapala się
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 22 Wrz 2010, 20:22
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Nie 26 Wrz 2010, 17:49
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


no to próbuj odczytac błędy z diodki
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Dominik_Ch1

Debiutant



Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 2.5 20V
Piwa: 1/18
Wysłany: Wto 28 Wrz 2010, 19:04
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


no właśnie proszę o pomoc gdziejest diodka mam Volvo z 1991
Powrót do góry
eladam

Czytelnik



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: VOLVO 855 2,5 20V 95
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 29 Wrz 2010, 15:08
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


Zakładam, że wiesz w którym miejscu jest urządzenie do migania.
W jednej z przykrywek znajduje się wtyczka na kabelku.
Są tam dwa gniazda z otworami, A i B.
Jeśli włożysz wtyczkę w gniazdo A2 odczytasz kody błędów silnika.
Jeśli w B1 błędy klimatyzacji.
Kontynuując , wkładasz wtyczkę w A2 i na niecałą sekundę naciskasz czarny okrągły przycisk znajdujący się obok diody.
Teraz dioda zacznie migać.
Pierwszy ciąg mrugnięć to setki, drugi dziesiątki, trzeci jedności.
Po prostu liczysz ile razy mrugnie.
Potem znowu naciskasz czarny okrągły przycisk i znowu liczysz mignięcia.
I tak do chwili, aż pojawi się błąd o tym samym numerze co pierwszy z wymiganych. Znaczy to, że więcej błędów nie ma.
Jeśli wymiga ci 1-1-1 tzn., że brak błędów.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Dominik_Ch1

Debiutant



Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 2.5 20V
Piwa: 1/18
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 16:03
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


no właśnie nie do końca w tej skrzyneczce z bezpiecznikami pod maską. Jak otworzysz maske to w prawym górnym rogu. Ale nie moge tej diody znaleść
Powrót do góry
eladam

Czytelnik



Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: VOLVO 855 2,5 20V 95
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 21:57
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


To nie tam.
Jak otworzysz maskę to po lewej stronie na samym brzegu przed wlewem do zbiornika spryskiwacza masz dwie kostki. To właśnie mrugadełko, podnosisz wieczko z lewej strony (A) i do wieczka powinieneś mieć przypięty kabel, końcówkę kabelka wkładasz w odpowiednie gniazda jak wyżej.
Pamiętaj tylko co jest bardzo ważne wtyczkę wkładaj w poszczególne gniazda zawsze na wyłączonym zapłonie i dopiero po włożeniu do gniazda przekręcić zapłon. Na przedzie kostki (A) masz diodkę czerwoną i obok czarny guziczek-mrugadełko.
Po tym wszystkim życzę miłej zabawy w odczytywaniu błędów.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Nie 10 Paź 2010, 23:19
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


Odrazu napisze kody błędów itd Razz

ODCZYT:

Kody błędów - układ wtryskowy.
-Umieścić przewód selektora w końcówce 2 skrzynki diagnostycznej.
-Włączyć zapłon.
-Przycisnąć przycisk testu przez 1 sekundę.
-Na wyświetlaczu pojawiają się kody błędów.
-Po pierwszym kodzie ponownie wcisnąć przycisk testu aby uzyskać drugi kod.
-Jeśli pierwszy kod błędu powtarza się, to w pamięci nie ma innych kodów.

Systemy zapłonu EZ 116 K i EZ 129 K mają również system odczytu kodów błędów.
-Umieścić przewód selektora w końcówce 6 skrzynki diagnostycznej.
-Włączyć zapłon.
-Przycisnąć przycisk testu przez 1 sekundę.
-Na wyświetlaczu pojawiają się kody błędów.
-Po pierwszym kodzie ponownie wcisnąć przycisk testu aby uzyskać drugi kod.
-Jeśli pierwszy kod błędu powtarza się, to w pamięci nie ma innych kodów.

System ten umożliwia przetestowanie niektórych siłowników w następujący sposób:
-Uruchamianie jest takie samo jak dla kodów błędów układu wtryskowego, lecz należy przycisnąć klawisz testu trzykrotnie przez 1 sekundę.
-Test będzie wykonywany samoistnie.
-Uruchamianie siłowników będzie trwało 3 do 10 sekund, można je usłyszeć lub wyczuć dotykając siłownika.
-Uruchamianie siłowników będzie realizowane zgodnie z wykazem podanym na końcu listy kodów błędów.
-Uwaga: Można uruchomić wentylator elektryczny.

RESET:

-Wszystkie kody błędów trzeba przeczytać co najmniej jeden raz zanim będzie można zresetować zespół sterowania.
-Włączyć zapłon.
-Wcisnąć przycisk testu, po 5 sekundach zwolnić go.
-Po 3 sekundach zaświeci się lampka.
-Przy wciąż świecącej się lampce wciskać przycisk testu przez co najmniej 5 sekund.
-Lampka powinna zgasnąć.
-Sprawdzić czy została zresetowana pamięć wciskając przycisk testu przez 1 do 3 sekund.
-Powinien pojawić się kod 111.

KODY:

Kody błędów - układ wtryskowy.
111 Przebieg silnika: brak usterek.
112 ECU.
113 Regulacja czujnika tlenu, mieszanka zbyt uboga lub zbyt bogata.
121 Miernik masowego przepływu powietrza lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
122 Czujnik temperatury powietrza.
123 Czujnik temperatury chłodziwa.
131 w czasie rozruchu brak sygnału obr/min z układu zapłonu.
132 Zbyt wysokie lub niskie napięcie w akumulatorze.
133 Uszkodzony przełącznik biegu jałowego.
143 Brak sygnału z czujnika stukania.
152 Zawór pompy powietrza.
211 CO potencjometr.
212 Czujnik tlenu.
213 Uszkodzony sygnał szerokiego otwarcia przepustnicy.
214 Niepoprawny sygnał z czujnika wału korbowego.
221 Czujnik tlenu, zbyt uboga mieszanka.
222 Główny przekaźnik.
223 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
225 Sygnał czujnika ciśnieniowego układu klimatyzacji.
231 Regulacja czujnika tlenu, mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga. Regulacja czujnika tlenu LH 3.2, mieszanka zbyt bogata.
232 Regulacja czujnika tlenu, zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka przy pracy jałowej.
233 Regulacja biegu jałowego.
243 Błąd czujnika położenia przepustnicy lub zasilania 5 V w ECU.
244 Regulacja stukania poza zakresem.
311 Brak sygnału prędkości.
313 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
314 Sygnał wału rozrządczego jest niepoprawny lub go nie ma.
321 Brak sygnału rozruchu zimnego silnika.
322 Miernik masowego przepływu powietrza (faza czystego spalania).
323 Wskaźnik świetlny.
324 Przekaźnik pompy chłodziwa.
342 Uszkodzony przekaźnik układu klimatyzacji.
343 Uszkodzona pompa paliwa lub główny przekaźnik.
411 Sygnał z czujnika położenia przepustnicy poza zakresem.
412 Zwarty przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.
432 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.
433 Zły sygnał lub brak sygnału z czujnika stukania.
511 Regulacja czujnika tlenu przy pracy jałowej.
512 Regulacja czujnika tlenu.
513 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.
514 Wentylator elektryczny, usterka przy prędkości połowicznej.
515 Wentylator elektryczny, usterka przy pełnej prędkości.
521 Ogrzewanie czujnika tlenu.
523 Sygnał uszkodzenia wentylatora w skrzynce elektronicznej.
524 Sygnał błędnej regulacji zapłonu.

Kody błędów, układ zapłonu EZ 116 K i EZ 129 K.
111 Brak usterek.
112 ECU.
123 Czujnik temperatury chłodziwa.
131 Brak sygnału z magnetycznego zwiększania prędkości na wale korbowym.
142 Zespół sterowania.
143 Brak sygnału z czujnika stukania.
144 Sygnał miernika masowego przepływu powietrza.
154 Układ EGR, zbyt duży przepływ.
214 Niepoprawny sygnał z czujnika wału korbowego.
224 Brak sygnału lub niepoprawny sygnał z czujnika temperatury chłodziwa.
234 Brak lub niepoprawny sygnał z czujnika położenia przepustnicy (bieg jałowy).
241 Układ EGR, zbyt mały przepływ.
243 Brak lub niepoprawny sygnał z czujnika położenia przepustnicy.
311 Brak sygnału prędkości.
314 Sygnał wału rozrządczego jest niepoprawny lub go nie ma.
324 Sygnał wału rozrządczego jest czasem niepoprawny lub go nie ma.
411 Brak czujnika położenia przepustnicy.
413 Sygnał uszkodzenia lub braku czujnika temperatury EGR.
432 Zbyt wysoka temperatura w skrzynce elektronicznej.

Test siłownika:
Kolejno testowane są następujące siłowniki:
1 Wentylator elektryczny - prędkość połowiczna (LH 2.4).
2 Wentylator elektryczny - pełna prędkość (LH 2.4).
3 Wtryskiwacz(e).
4 Zawór regulacyjny biegu jałowego.
5 Wtryskiwacz rozruchu zimnego silnika (LH 2.4).

ODCZYT PRZEBIEGU:


Wtykamy końcówkę w gniazdo A-7, włączamy zapłon i wciskamy przycisk komputerka 5 razy. Dioda powinna się zapalić i świecić. Wtedy wciskamy raz i czekamy aż się zgaśnie, po czym wciskamy jeden raz i czekamy na świecenie i wciskamy guzik 2 razy.

Po chwili powinniśmy dostać odpowiedź w postaci mrugnięć w trzech ciągach. Te 3 ciągi mrugnięć oznaczają kolejno setki, dziesiątki i pojedyncze tysiące km.

Zapisujemy to sobie gdzieś na kartce. Następnie znowu wciskamy 5 razy przycisk, czekamy na zapalenie diody, po czym wciskamy jeden raz, czekamy na świecenie, jeden raz przyciskamy, czekamy na świecenie, jeden raz wciskamy. Po chwili dostajemy odpowiedź w postaci 3 ciągów mrugnięć.

Oznaczają one kolejno setki, dziesiątki i pojedyncze kilometry. W sumie otrzymujemy 6 cyfr skladających się na cały przebieg.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
GMB-Sebus 2.3T-5

Debiutant



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie
Posiadane auto: Volvo 850 2.3T-5 166KW/sedan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 15 Paź 2010, 14:30
Temat postu:

Kontrolka service


ładnie opisałeś jak odczytywać błędy.Czy jest to sposób do każdego rodzaju silnika benzynowego w 850?
i jak mam sie dowiedzieć jaki mam u siebie system zapłonu?
Powrót do góry
gadu-gadu
doman

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 162
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: VOLVO , 850 , 2.5 10v, 93 + 850 2.5 20V, 92r + v40 1.9D 97r
Piwa: 19/2
Wysłany: Wto 19 Paź 2010, 22:39
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


tak kazdego z diodą. proponuje spróbowac różnice są niewielkie
Powrót do góry
Dominik_Ch1

Debiutant



Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Volvo 850 2.5 20V
Piwa: 1/18
Wysłany: Nie 31 Paź 2010, 12:07
Temat postu:

Re: ( Volvo 850 ) Kontrolka service


Wielkie dzięki za pomoc bardzo mi pomogliście Smile
Powrót do góry
GMB-Sebus 2.3T-5

Debiutant



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pomorskie
Posiadane auto: Volvo 850 2.3T-5 166KW/sedan
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 17:39
Temat postu:

Kontrolka service


Kolega wyżej opisał jak sie odczytuje błędy.Ale jak sie je kasuje??
Sprawdzałem u siebie i np:odczytywanie przebiegu działa,ale test siłownikow nie.Nie mam też numeru gniazda jakie jest napisane w powyższej instrukcji żeby skasować ABS
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum VOLVO Forum Strona Główna -> ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Volvo 850 »

Opinie o samochodach Volvo 850 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo 850 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.


VolvoXC 60

132 900

2018r.

79 000 km

mazowieckie

VolvoV70

44 900

2016r.

216 113 km

śląskie

VolvoV40

55 900

2016r.

204 773 km

mazowieckie

VolvoV50

23 900

2012r.

232 198 km

mazowieckie

VolvoXC 60

47 490

2012r.

257 080 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System