Około tygodnia temu zacząły piszczeć hamulce w moim volvo s60 2.4 diesel 126 km 2008 rok produkcji. Wydawało mi się że za wcześnie na wymianę klocków ale zrobilem to. Niestety nadal popiskują, milkna gdy zaciągnę trochę trochę reczny. Czyżby kolejna wymiana???? Prosze o porade. Auto ma dwa lata i 47000 przejechane, proszę o poradę.
Nie wiem jak w twoim samochodzie sporo nowszym, ale w mojej s60-tce z 2002 roku do hamulca recznego sa podpiete inne zaciski i klocki (podobne rozwiązanie jak w niektórych BMW) innymi słowy klocki hamulca recznego nie sa tymi samymi co klocki w zaciskach reagujace na pedał. Zmień klocki do ręcznego i bedzie ok.
z tylu sa tarczo-bebny. hamulec zasadniczy dziala w oparciu o precyzyjny i wydajniejszy ucisk i tarcie klockow o tarcze hamulcowa natomiast hamulec postojowy to rozpieranie szczek w bebnie. z tego co napisales piski ustaja przy zaciaganiu dzwigni hamulca postojowego czyli wymiana klockow nie mogla w tym przypadku pomoc. nalezy zdjac tarczo-bebny ocenic stan okladzin na szczekach - niekiedy zdzieraja sie nierownomiernie - w jednym miejscu grube w innym zdarte do blachy. wlasnie ta blacha w kontakcie z bebenem moze powodowac piszczenie ktore przy delikatnym zaciagnieciu hamulca kiedy szczeki ustawia sie inaczej wzgledem bebna umilknie.
to jeden ze scenariuszy. tak naprawde dopiero po zdjeciu bebna mozna ocenic co w nim piszczy. przygotuj sie na wymiane szczek. jezeli sam mechanizm szczek jest przyczyna (skorodowane sprezyny czesto pekaja) zaopatrz sie w zestaw montazowy szczek hamulc. sprezyny i zapinki warto zakonserwowac sparyem miedziowym. sprawdz samoregulator - sruba ktora ustala stopien rozwarcia szczek w stosunku do bebna.
dla ulatwienia referencje:
-szczeki 03.0137-0450.2 (dla systemu ATE) / GS8674 (system Lucas)
-zestaw montazowy 03.0137-9283.2 (ATE) / SFK366 (Lucas)
powodzenia
ja tez bym stawial na reczny. niedawno mialem to samo u siebie, okazalo sie ze na jednej szczece okladzina calkiem odpadla i w ogole wszystko wygladalo jak jesien sredniowiecza. przyczyna pisku byla sprezyna co przytrzymuje szczeke.
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Ford Focus
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Wrz 2010, 18:34
Temat postu:
Piszczą klocki
Brat u siebie w Golfie miał taki problem. Z tego co się dowiedział , piszczenie podczas hamowania było spowodowane m.in. zjawiskiem rezonansu na styku klocek-cylinderek, więc może tu pomóc pasta/smar miedziana. Przed montażem smarujesz powierzchnię stykową cylinderka tłoczka,dodatkowo możesz posmarować powierzchnie stykową klocka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Układ jezdny- układ hamulcowy-zawieszenie-układ kierowniczy
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.