Mam nawiew z klimą ustawianą ręcznie. Na zimnym silniku mogę sobię ustawiać dowolnie ciepłe lub zimne powietrze jak tylko chcę. jak silnik nagrzany to jeżeli miałem ustawione na najcieplejsze to zostanie, jak nie to robi zrobi sie najzimniejsze i nie mogę ustawić już ciepłego. Nie wiem co jest i proszę o pomoc jeżeli ktoś jest mi w stanie powiedzieć co jest. Servo od ustawiania ciepło-zimno sprawdzałem jest ok. Panel regulacji zdaje się być ok. czujnik przy nagrzewnicy ok, jeszcze tylko pytanie czy czujniki chłodziwa i temperatury zewnętrznej mogą mieć jakiś w tym udział? jeżeli tak to gdzie one dokładnie są, bo mam schemat elektryczny ale nie wiem gdzie dokładnie są umiejscowione. Z góry dzięki za pomoc.
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Pon 27 Wrz 2010, 15:27
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Problemy z nawiewem, ciąg dalszy.
To co piszesz wskazywałoby że zacina się przesłona sterująca ciepło-zimno lub pojawia się błąd serwomotoru. Czujnki nie mają związku z tym , nawet w automatycznej klimatyzacji jak przestawisz w skrajne położenie zimno albo ciepło to musi to zrobić bez względu na wskazania z czujników. W przypadku ręcznej klimatyzacji tym bardziej ma reagować na każdą zmine ustawień.
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Problemy z nawiewem, ciąg dalszy.
przeslona nie zacina sie, na zimnym chodzi idealnie to samo z servo, gdyby servo bylo nie tak to nie dzialaloby tez na zimnym. servo dziala ok, rozbieralem sprawdzalem, mierzylem napiecia i rezystancja w sterowaniu servo tez ok. problem w tym, ze jak mam cieple wlaczone i rozgdzeje silnik to zostaje, ale jak chociazby o jeden skok przesune na zimny to calkiem zalacza na zimny do konca. moim zdaniem to cos z panelem bedzie nie tak. tylko tam sie zabrac to kosmos bedzie haha. gdybym mial jeszcze jakis schemat to by bylo ok, ale tak to troche dluzej z pewnoscia to zajmie. co do czujnikow to masz racje, tylko moga one wplynac tez na blad w procku na panelu
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Wto 28 Wrz 2010, 09:42
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Problemy z nawiewem, ciąg dalszy.
Cytat:
servo dziala ok, rozbieralem sprawdzalem, mierzylem napiecia i rezystancja w sterowaniu servo tez ok.
takie sprawdzenie może być niewystarczające. Odczytywałeś błędy kompem?
Co do panelu klimy w tych autach to nie było z nimi problemów z takimi objawami. Wykluczyć nie można, jeśli nie ma kodów błędów to pozostaje wymienić go no chyba że podejmiesz się naprawy jego. Tyle że przydałoby się podmienić chociaż na próbe żeby mieć pewność że to panel.
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Problemy z nawiewem, ciąg dalszy.
hmm, no wedlug mnie to 'takie' sprawdzenie jest duzo pewniejsze niz bledy z kompa, bo ja przynajmniej wiem, ze sero dziala idealnie tak jak powinno. a poza tym na kompie nie wyskakuja mi zadne bledy. a problem z podmiana taki ze nia mam czym podmienic. ale i tak chcialbym zmienic sobie na auto klime wiec tak czy tak musze kupic panel.
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Wto 28 Wrz 2010, 15:00
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Problemy z nawiewem, ciąg dalszy.
Cytat:
hmm, no wedlug mnie to 'takie' sprawdzenie jest duzo pewniejsze niz bledy z kompa
nie zgodze się bo servorvomotor jest sprawdzany dynamicznie (wskaznia czujnika położenia w czasie pracy), wiele razy spotkałem się z servomotorami które przy sprawdzaniu statycznym były ok a wywalały błędy a jak jest błąd to ustawia servomotor w skrajną pozycje.
Akurat w Twoim przypadku to nie ma znaczenia bo napisałeś że nie ma błędów.
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Problemy z nawiewem, ciąg dalszy.
rozumiem o czym piszesz i zgadzam sie z toba, ale nie w tym przypadku, bo istnieja rozne rodzaje servo a ten jakby to powiedziec, nie jest zbytnio zaawansowany. silniczek i blaszki przesuwane po warstwie rezystywnej. czyli krotko mowiac pospolity dzielnik napiec. hmm no i tak wlasciwie to miernikiem da sie sprawdzic rowniez dynamicznie takie rezystory poprostu przesuwajac i sprawdzajac pomiary chwilowe jednoczesnie wykreslajac sobie krzywa pomiaru ale masz racje rowniez w tym ze nie ma to znaczenia w tym momencie bo to nie jest przyczyna. zabieram sie tymczasem do panelu.
Jestem w trakcie sprawdzania panelu i mam takie pytanie, na linii IG2 czyli zasilania na wylaczonym silniku mam 12V jak zapale to dochodzi do 14V. nie jest to troche za wysoko? moim zdaniem to moze tutaj lezec wina, ale pewien nie jestem. mozliwe ze za wysokie napiecie i stabilizator na panelu zle dziala sie przesterowuje albo inwerter do powrotu (znaczy w druga strone) silniczka nie zadziala wtedy.
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 1213 Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie Posiadane auto: brak
Piwa: 124/3
Wysłany: Wto 28 Wrz 2010, 21:18
Temat postu:
Re: ( Volvo S40 & V40 ) Problemy z nawiewem, ciąg dalszy.
14V nie jest za wysokim napięciem w instalacji, układy elekektroniczne są przygotowane do pracy spokojnie do 15,6V a podejrzewam że nawet i jeszcze więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.