Witam wszystkich na forum, posiadam volvo s60 2.0t 2001r, jakiś już czas temu pojawił mi się problem i na wyświetlaczu pojawia się komunikat "awaria hamulców, zatrzymaj się" i świeci się żółty trójkąt. Komunikat ten świeci się cały czas i nie można go wyłączyć. Dodatkowo na pewno nie działa abs, kontroli trakcji wole nie sprawdzać No i dalej nie mam dostępu do komputera pokładowego, telefonu, i licznik nie nabija kilometrów. Cały czas od wystąpienia awarii pokazuje 165000km. Prócz tego auto normalnie jeździ i wszystko działa. Niby tak bardzo nie przeszkadza ale w końcu pasuje to zrobić. Byłem u kilku speców ale żaden z nich nie potrafił rozgryźć co jest grane, więc samemu zacząłem szukać.
Z tego co wyczytałem na necie, a nie było tego dużo winowajcą jest moduł abs/dstc ale ile w tym pewności nie wiem. Może ktoś miał taki problem i wie jak to naprawić? W razie czego wystarczy znaleźć na allegro taki sam podpiąć i będzie działać czy potrzebna będzie wizyta w ASO i zestrojenie tego ustrojstwa z autem? W razie czego można jakoś doraźnie kasować błąd samemu kupując jakiś komputer diagnostyczny i kasować błąd?
p.s.
dodam jeszcze, że błąd pare razy zniknął podczas dużego mrozu, wtedy wszystko było ok. Ale jak tylko się ociepliło to problem powracał
sprawdz czujnik ABS, ten przy kole - ja miałem naderwany przewód i objawy były identyczne (co prawda było to w moim poprzednim samochodzie, ale myślę, że warto sprawdzić), wymiana zajęła 20 min i problem nigdy nie wrócił _________________ pozdrawiam
Witam
Moim zdaniem problem lezy po stronie modulu sterujacego praca ABSu i STC . Dla aut takie jak twoje jest to dosc typowy blad i przyczyna pojawienia jest kiepskie polaczenie el. wewnatrz wspomnianego modulu BCM . W wiekszosci przypadkow blad jest "naprawialny" - wystarczy rozebrac modul i przelutowac na nowo polaczenia wewnatrz.
od tego przynajmniej bym zaczal ...
ps.wspomniales cos o testowaniu podczas jazdy... pamietaj ze STC to tylko ABS rozbudowy o antyposlizg przy rozpedzaniu . dopuki nie masz DSTC auto nie ma ukladu "wyprowadzajacego z poslizgu"
Witam
Moim zdaniem problem lezy po stronie modulu sterujacego praca ABSu i STC . Dla aut takie jak twoje jest to dosc typowy blad i przyczyna pojawienia jest kiepskie polaczenie el. wewnatrz wspomnianego modulu BCM . W wiekszosci przypadkow blad jest "naprawialny" - wystarczy rozebrac modul i przelutowac na nowo polaczenia wewnatrz.
od tego przynajmniej bym zaczal ...
ps.wspomniales cos o testowaniu podczas jazdy... pamietaj ze STC to tylko ABS rozbudowy o antyposlizg przy rozpedzaniu . dopuki nie masz DSTC auto nie ma ukladu "wyprowadzajacego z poslizgu"
pozdrawiam Tomek B.
swoja droga to wymontowywales to kiedys i lutowales??? moze krotka instrukcja albo kilka wskazowek jak tego nie zepsuc, bo mam podobny problem z antyposlizgiem ktory poprostu nie dziala.
dzięki za odpowiedź, ja w najbliższym czasie planuje się wybrać do volvotechu, ponoć tam robią takie coś, no i mam nadzieje, że to właśnie moduł jest problemem a nie znów coś innego
Witam
Moim zdaniem problem lezy po stronie modulu sterujacego praca ABSu i STC . Dla aut takie jak twoje jest to dosc typowy blad i przyczyna pojawienia jest kiepskie polaczenie el. wewnatrz wspomnianego modulu BCM . W wiekszosci przypadkow blad jest "naprawialny" - wystarczy rozebrac modul i przelutowac na nowo polaczenia wewnatrz.
od tego przynajmniej bym zaczal ...
ps.wspomniales cos o testowaniu podczas jazdy... pamietaj ze STC to tylko ABS rozbudowy o antyposlizg przy rozpedzaniu . dopuki nie masz DSTC auto nie ma ukladu "wyprowadzajacego z poslizgu"
pozdrawiam Tomek B.
swoja droga to wymontowywales to kiedys i lutowales??? moze krotka instrukcja albo kilka wskazowek jak tego nie zepsuc, bo mam podobny problem z antyposlizgiem ktory poprostu nie dziala.
Nie kazdy rodzaj usterki ukladu ABS / TRACS /STC wywolany jest tym samym bledem . Jesli nie dziala Ci "antyposlizg" to zacznij od sprawdzenia bledow diagnostycznych i diagnozuj to co bledy sugeruja , jesli dojdziesz do wniosku ze blad jest wywolany usterka wewnatrz modulu hamulcow to mozna sprobowac owy naprawic.
a odpowiadajac na Twoje pytanie ; tak , zdazylo mi wymontowac i lutowac to kiedys... , ale zebys nie narobil wiecej szkody niz pozytku oddaj modul do naprawy komus kto wie "o co chodzi" .
pozdrawiam Tomek B.
To znowu ja do volvotechu planuje się wybrać dopiero w grudniu po świętach, wcześniej krucho z czasem. Mam pytanie czy istnieje samodzielna możliwość odblokowania komputera pokładowego? Czyli pozbycie się z wyświetlacza komunikatu o awarii hamulców, tak żeby sprawdzać spalanie itp, czy trzeba podpiąć pod komputer diagnostyczny?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S60 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.