Czesc. Czy ktos wie gdzie i jak wyglada odma odpowitrzajaca silnik? Jakie sa skutki jej zlego funkcjonowania?
Wyczytalem gdzies ze sie ja powinno czyscic co 90 000km ale nie wiem po co i jak?
Odma w Twoim silniku jest pod kolektorem ssącym, taka czarna skrzynka. Całkowite lub mocne zapchanie jej skutkuje wyrzuceniem oleju przez wszelkie uszczelniacze silnika i/lub korek wlewowy oleju. Pośrednio ma niewielki wpływ na moc silnika. Zalecane czyszczenie układu odmy jest przy silnikach z turbiną co 180 tys tyle że nie czyści się tylko wymienia bo jest to zamknięta puszka i nie sposób dobrze wyczyścić ją.
pytam o v70II 2000 2.4 140bhp bo mam ostatnio problem z praca mojego silnika wiec kolego kinniu prosze przeczytaj ponnizy opis.
Poczatkowo odczuwalem lekkie poszarpywanie podczas przyspieszania plus zwiekszone zurzycie paliwa. Po jakims czasie zauwazylem lekkie falowanie na biegu jalowym potem wyskakiwaly mi komunikaty potrzeby servisu systemu zarzadzania silnikiem. Kolejnego dnia wszystko zniknelo i wszystko wydawalo sie dobrze (nie sprawdzalem zuzyci paliwa). Nastepnego dnia po przejechaniu kilometra po wrzuceniu na luz auto weszlo w tryb "kulejacy"- awaryjny tzn 2500 obr i brak reakcji na pedal gazu. Dokulalem sie do mojego mechanika zgasilem auto. Mechanik podpiol komputer i powyskakiwaly jakies bledy przepustnicy. Gdy odpalil zeby zrobic odczyt z pracujacego silnika wszystkie bledy zniknely. Poniewaz tego odczytu nie dokonal kazal mi wrocic gdy blad sie znowu pojawi. Po tym wszystkim odnalazlem na roznych forach w tym i troche na tym (s80) propozycje wyczyszczenia przepustnicy. Wyczyscilem ja zgodnie ze wskazowkami z youtube'a ( http://www.youtube.com/watch?v=8Zaxtm-hdyo) Pomoglo do tego stopnia ze blad i tryb awaryjny nie wraca (przejechalem ponad 1000km) ale zuzycie paliwa jest nadal wysokie i odczuwalna i odczuwalna jest redukcja mocy i lekkie poszarpywania podczas przyspieszania. Podobny problem mialem (bez szarpania)w BMW 523 z 1997 i tam przyczyna byla odma EGR.
Poniewaz blad nie powraca/komputer diagnostyczny nic nie znajduje chcialem sprawdzic/wyczyszcic system EGR.
P.S. Dodam ze auto gdy ruszam na 1 biegu potrzebuje wiecej gazu gdy nie dodam silnik przygasa.
W Twoim silniku nie ma EGR, funkcje EGR spełniają zmienne fazy rorządu.
Świece masz oryginał i jak dawno zmieniałeś?
Olej w silniku wymieniany regularnie, jaki olej wlewasz do silnika?
Rorząd był wymieniany jak tak to jak dawno?
Po czyszczeniu przepustnicy dobrze jest wgrać nowy program do przepustnicy i silnika, to taki elementarz przy tych silnikach bardzo często pomaga na wiele dolegliwości.
To dobrze wiedziec ze nie mam EGR! Auto jest po wymianie wszystkich filtrow,swiec, rozrzadu itp. Dodatkowo przeczyszcze przeplywomierz tym srodkiem do czyszczenia przepustnicy. Jak nie pomoze pojade na uaktualnienie programow i wymienie przeplywomierz.
Dzieki za rade. Piwo dla ciebie a i ja wypije za twoje zdrowie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo C70 & S70 & V70 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.