XC90 V8 Dziwne odgłosy podczas dynamicznego ruszania.
Witam.
Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Volvo XC90 z silnikiem V8. Cały czas auto sprawowało się idealnie, jednak dwa tygodnie temu zauważyłem, że podczas dynamicznego przyspieszania słuchać metaliczne chrupanie gdzieś z przodu samochodu. Zauważyłem, że jedna z końcówek drążka kierowniczego ma luz. Pomyślałem, że być może przyczyną jest jej drżenie. Po wymianie obu okazało się, że objaw dalej występuje. Dźwięki są mocno słyszalne podczas ruszania i przyspieszania na trzech pierwszych biegach. Na biegu wstecznym lub gdy ruszam na zimnym silniku objaw prawie nie występuje. Na dźwięki nie ma wpływu skręcanie kierownicą, więc wydaje mi się, że to nie przeguby. Zastanawiam się czy to nie przypadkiem skrzynia biegów. Na zewnątrz nie widać, żadnych wycieków oleju ze skrzyni, więc chyba poziom oleju jest ok. Jeśli nie to jest jakiś sposób na jego sprawdzenie?? Jeśli ktokolwiek spotkał się z taką sytuacją lub wie jaka może być przyczyna takiego zachowania proszę o jakieś informacje. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam
Czy możesz wywołać to na postoju przy próbie ruszenia np. na zaciągniętym ręcznym(pomocniczy), czy może występuje dopiero jak jedziesz i koła się już obracają?
Zrobiłem jak mówisz i jest ta sama sytuacja, chrupie dalej. Jest jednak coś dziwnego co zauważyłem, mianowicie objaw praktycznie zanika przy przełączeniu na benzynę (w sumie to występowanie objawu zgrało się w czasie z zainstalowaniem instalacji LPG). Na początku myślałem o końcówkach drążków lub skrzyni, ale teraz widzę, że problemem jest prawdopodobnie instalacja LPG. Panowie z gazowni po instalacji stwierdzili, że muszą zainstalować emulator czujnika ciśnienia paliwa (benzyny), bo cały czas świeci się kontrolka "Check Engine"(jutro oddaje im samochód w celu jego zainstalowania). Jest jednak tutaj rzecz, która mnie zastanawia. Przez pewien czas podczas jazdy kontrolka gasła (przy jeździe na LPG), więc to może nie wina czujnika ciśnienia paliwa (wydaje mi się, że powinna się świecić cały czas), a złego składu mieszanki. Mam instalacje z komputerem STAG-3 Premium , który na bieżąco zmienia skład mieszanki na podstawie korekt krótko i długoterminowych STFT i LTFT sterownika benzynowego. Myślę , że tutaj nie powinno być z tym problemów. Jednak martwi mnie sposób zainstalowania wtryskiwaczy z gazu. Jeśli ktoś orientuje się w budowie tego silnika to zostały one zainstalowane w zewnętrznych kanałach dolotowych, tuż obok szarej plastikowej obudowy. Wydaje mi się, że to trochę za daleko w stosunku do wtryskiwaczy benzynowych. Tutaj mam taką teorię (bo nie jestem fachowcem oczywiście :] ), że problem jest z bezwładnością wtryskiwanego gazu, po prostu nie zostaje on całkowicie zassany do cylindra i spala się kolektorze (stąd te dziwne dźwięki). Zastanawia mnie jeszcze tylko fakt, że przy jeździe tylko na benzynie kontrolka silnika świeci się dalej i i występują ciche ledwo słyszalne chrupnięcia. Może panowie gazownicy bardziej zaingerowali w mój silnik. Jestem szczęśliwy, że to najprawdopodobniej nie jest wina skrzyni . Zastanawiam się teraz co się dzieje. Jakieś koncepcje? Dzięki za wszelkie sugestie!!
P.S. Mam nadzieję, że dosyć jasno przedstawiłem sytuację :]
...cały czas świeci się kontrolka "Check Engine"..... Jest jednak tutaj rzecz, która mnie zastanawia. Przez pewien czas podczas jazdy kontrolka gasła (przy jeździe na LPG), więc to może nie wina czujnika ciśnienia paliwa (wydaje mi się, że powinna się świecić cały czas), a złego składu mieszanki.....
Mam ten sam problem... zapala sie kontrolka silnika, po podpięciu do komputera był komunikat ala "słaba mieszanka" czy cośw tym stylu.
A stuki przy rozruchu / starcie też mam... wydaje mi sie że to z reduktorów ( zainstalowali mi 2 reduktory bo stwierdziły że jak był by jeden to by działał cały czas na maks obrotach i by szybko padł - silnik 2.9 litra biturbo 272konie )
Jakbyś coś znalazł na ten temat to daj znać.. też mnie to wszystko zastanawia
Witam jestem nowy na forum ale jakiś czas jeżdze V8 a ost zdecydowałem sie również na instalacje gazową. Jedyne co moge Ci podpowiedzieć to to że w tym modelu tzn V8 emulator nic nie da ( przerabiałem to 4 dni - zaprzyjaźniony zakład montażu gazu a nie jakiś gazownik ) z tego co wiem to ten silnik ma czujnik ciśnienia paliwa którego nie da sie obejśc emulatorem. Na LPG zrobiłem już 8 tys i jak narazie zero problemów raz zapalił sie chek ale to po tankowaniu w Austrii kiepska mieszanka sam zgasł po ponownym tankowaniu na innej stacji. V8 ma wyśrubowane normu emisji spalin to bardzo duże znaczenie ma odpowiednie ustawienie oprogramowania LPG nie chce wchodzić w szczegóły bo nie jestem znawcą tematu ale pisze to co słyszałem i poniekąd sam doświadczyłem.
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem . Problem chrupania się rozwiązał. Sprawa okazała się trywialna, mianowicie chrupały wtryskiwacze z gazu ocierając się o "rozpurkę" na kielichach (aż wstyd, że tego nie zauważyłem). Podczas większego obciążenia silnik odchylał się nieco do tyłu i wtryskiwacze zaczęły jej dotykać. Jednak kontrolka "Check Engine" świeci się dalej, pomimo zamontowania emulatora czujnika ciśnienia paliwa (jak wyżej wspomniał zarko 5). Po skasowaniu błędów przy spokojnej jeździe nie zapala się do czasu, gdy zacznę wkręcać silnik na wysokie obroty. Zarko 5 dzięki za info. Mógłbym Cię prosić o namiary na ten zakład, w którym zakładałeś instalację? I jeszcze jakbyś napisał jaką masz instalację, głównie chodzi mi o komputer. Dzięki wielkie.
Przepraszam że dopiero teraz odpisuje. Co do zakładu znajduje się on niedaleko Piotrkowa Tryb. zakład na tzw "wiosce" z całym szacunkiem dla wiosek ale fachowcy z długoletnim doświadczeniem teraz również z V8 a tak jak pisałem wcześniej przeprawe mieli niełatwą ale dali rade, jeśli rejon Ci odpowiada podam Ci namiary. Tak jak wspomniałem ten emulator nic Ci nie da a przy obciążeniu silnika rozwalisz pompe. Co do komputera to mam STAG konkretów nie znam - miał jeździć i tyle i jeździ naprawde dobrze
Za radą kolegi zarko5 w końcu zdecydowałem się pojechać do zakładu TOMGAZ Jacek Tomanek pod Tomaszowem Mazowieckim. Instalatorzy zamontowali mi odpowiedni system przelewowy, który rozwiązał kwestię ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Jeżdżę już drugi miesiąc na LPG i ani razu komputer nie zarejestrował błędu związanego z złym ciśnieniem na listwie. Sam czasami sprawdzam sobie ciśnienie poprzez interfejs OBDII i zarówno na benzynie i LPG jest zawsze 480+-3 kPa. Także jeżeli ktoś będzie zmagał się z problemem ciśnienia benzyny na listwie wtryskowej podczas pracy na LPG z całą pewnością mogę mu polecić ten zakład.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo XC60 & XC90 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.