spotkałem się że tak nazywają regulator zmiennych faz rozrządu .
wariator zapłonu to przestawia zaplon np jak chce zastosować inny rodzaj paliwa np lpg w niektórych silnikach
wariator zapłonu stosuje się również w samochodach radiowych po to zeby opóżnić zapłon i przepalać więcej paliwa żeby utrzymać turbo na odpowiednim poziomie pracy
Moge sie zalozyc ze kolega pytajacy o wariator ma na mysli kolo zmiennych faz rozrzadu VVT . Jesli to o to chodzi to rzetelne sprawdzenie w warunkach domowych jest niemozliwe. Pozostaje zamontowac czesc do auta zgodnie z zaleceniami producenta , odpalic autko i ... osluchac - bo wiekszosc uszkodzonych kol VVT klekocze na wolnych obrotach (choc klekotanie kola VVT nie jest w 100% jednoznaczne z jego uszkodzeniem) , nastepnie mozna podlaczyc VIDE i sprawdzic czy kolo spelnia swoja funkcje (czyli czy przestawia walek rozrzadu zgodnie z oczekiwaniami ECM ) .
Jesli kolo VVT jest uzywane / w nieznanym stanie to nie ryzykowalbym montowania go w autku bo moze sie zle skonczyc ... np jesli zdemontowane kolo jest zablokowane w pozycji odbiegajacej od pozycji wyjsciowej i po zalozeniu przestawi rozrzad tak ze zawory spotkaja sie z tlokami
Dzięki koledzy za podpowiedzi tyle tylko że po wymianie zmieniacza faz autko straciło na mocy i to dużo. Komputer rejestrował błędy związane z synchronizacją wału i wałka a także z sondą lamda co jest oczywiste. Nadmienie iż zmieniacz faz kupiłem orginał VOLVO i po założeniu zaczeły się kłopoty. Wróciłem więc do klekoczącego zmieniacza który dał się obracać na wałku ustawiłem rozrząd i odziwo wszystko gra! Wysłałem nowy zmieniacz na reklamację i jak czytam w odpowiedzi zmieniacz jest dobry tylko niewłaściwy montaż ale wymienili go na nowy? Tak teraz nie chcę się urobić po łokcie i znowu sprawdzać czy ten który mi przysłali jest dobry,poprzez montaż tylko myślałem iż da się go jakoś sprawdzić, a mam podejrzenia co do niego?
Dodam że na tym starym klekoczącym zmieniaczu faz autko chodzi dobrze tyle tylko że klekocze na wolnych obrotach. Przed całą robotą z zmieniaczami sprawdziłem też zawór selenowy tz. sterujący pracą VVT i jest dobry
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Volvo S40 & V40 ) Silnik iskrowy -układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy oraz wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.